Senaste nytt

SAS säten i GO longhaul jämfört med andra StarAlliance-bolag

brunte

Medlem
Jag måste flyga en del i tjänsten och hamnar tyvärr inte sällan i Go (to hell) på longhaul. Det största problemet med det är att sätena är så förbannat smala. Som bredaxlad man funkar det om man reser med sin partner eller en kompis, men att sitta tryckt mot en främling i tio timmar är inte kul nånstans. Ni som flyger mycket både med SAS och andra bolag, hur tycker ni att ekonomisätena skiljer sig åt ur den aspekten? Jag kan till och med tänka mig att skippa direktflygen bara sätena är lite bredare.
 

mha321

Medlem
Tyvärr är nog en väg fram att hitta vilka bolag som har äldst och slitnast kabin. Då är chansen störst. Tyvärr går ju trenden låt otrevligheter som 10 i bredd nuförtiden... Sas ligger nog faktiskt hyfsat bra till i och med att de inte satte in något extra i sidled vid renoveringen.
 

Canadien

Medlem
Air Canada tycker jag hade OK säten i Go sist jag reste med deras 330/340. 787 har jag bara åkt i Eco+ med dem med. Min (högst personliga ranking) av sätena på bolag jag rest ekonomi longhaul med
1. SAS nya
2. Air Canada
3. Singapore
4. Thai
5. Air China
6. Air France
7. Lufthansa
8. Swiss
9. KLM
10. British Airways

I samtliga fall gäller det oftast att undvika 777 eftersom det oftare är 10-abreast på dem jämfört med 340/330. a380 tycker jag är rätt OK som 3+4+3 konfig.
 

ulagun

Medlem
Ett förslag är att lägga lägsta bud på uppgradering till Premium och hoppas på det bästa.
Själv använde jag ofta traktamentet till att bidda uppgradering.
Flög fö Lufthansa B747-400 i economy. Upplevde det som mindre plats än i SAS 330:eek:r
 

brunte

Medlem
Ett förslag är att lägga lägsta bud på uppgradering till Premium och hoppas på det bästa.
Själv använde jag ofta traktamentet till att bidda uppgradering.
Flög fö Lufthansa B747-400 i economy. Upplevde det som mindre plats än i SAS 330:eek:r
Jo, jag uppgraderar alltid till plus när det går men jag upplever att SAS har blivit lite för bra på att fylla planen, i alla fall på de sträckor jag brukar flyga, för att det ska vara något man kan vara i närheten av att räkna med.
 

brunte

Medlem
Air Canada tycker jag hade OK säten i Go sist jag reste med deras 330/340. 787 har jag bara åkt i Eco+ med dem med. Min (högst personliga ranking) av sätena på bolag jag rest ekonomi longhaul med
1. SAS nya
2. Air Canada
3. Singapore
4. Thai
5. Air China
6. Air France
7. Lufthansa
8. Swiss
9. KLM
10. British Airways

I samtliga fall gäller det oftast att undvika 777 eftersom det oftare är 10-abreast på dem jämfört med 340/330. a380 tycker jag är rätt OK som 3+4+3 konfig.
Är din ranking baserad på hur bekvämt sätet är i allmänhet eller på hur brett det upplevs?
 

Montana

Medlem
Har åkt en hel del till Kina samt USA denna höst och av Star Alliance bolagen har det blivit Economy hos Air China, United & SAS, har även åkt Finnair & Virgin Atlantic. Sitt komforten var/är bäst hos SAS av mina erfarenheter, inga problem att ha en okänd granne bredvid plus att man sitter skönt "upprätt", hos de andra har man en tendens att sjunka ned och fram så man inte får något stöd för svanken.
 
Toppen