Senaste nytt

SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

Jag tror att poängen var att priset i förhållande till intjäning var dåligt, så om priset går ner så blir ration bättre...
Men för att svara på din fråga: på intra-europa är intjäningen i Go samma som innan, med undantag för O-klass. Däremot har de förvirrat det hela genom att inte ta ut nya bokningsklasser till Go Light, så nu kan E både betyda Go Light och ge 100p eller Dyr-Go och ge 1000p...

Visa bifogad bild 82665
Poängtabeller | SAS (Min färgmarkering)
Tack, utmärkt svar. Jag tittade nyligen på biljetter till Berlin om ett halvår, och alternativen var frömst Go Light ełler Go Smart ( :rolleyes: ), men SAS nya modell är extremt aggressivt prissatt för up-sell. Ex inbound:
Go Light, 100 poäng (aka "skämtpoäng) = 1402kr
Go Smart, 500 poäng = 1523kr
Plus Pro, 1500 poäng = 2027kr
^ i det här alternativet så är Light hål i huvudet om man alls bryr sig om poäng, men även intjäningen på Go är generande låg för priset.

Ex outbound:
Go Light, 200 poäng = 1370kr
Go Smart, 750 poäng = 1490kr
Plus Smart, 2250 poäng = 1758kr
^ Bortsett från att K-klass i Light ger 200p (hur??), så är det helt orimligt att boka det jmf med Smart. Slutligen så är Plus då bara 250 kr till för tre ggr så många poäng.

Som EBG+ är ju Plus inte så intressant i Europa (i mina ögon). Så för den här resan bokade jag på poäng istället - 20k i Plus med Fly Premium på kampanj. Frågan är ju hur en semi-frequent flyer ska tjäna EuroBonus-poäng? Jämfört med att flyga med SAS så ger ju krimskrams, suspekta abonnemang/prenumerationer och hyrbilar solklart bäst utväxling...
 
Jag hade en bokning med utresa 28/11 och hemresa 2/12. Resan bokades i augusti och ska därför berättiga till intjäning enligt gammal tabell. Jag ser dock att för flighterna den 2/12 har jag fått enligt nya tabellen.

Vid kontakt med kundtjänst (retro-reg) så gick jag informationen om att dom är medvetna om problemet som ska korrigera sig själv (inom 14 dagar).
 

Fidde

Medlem
Jag hade en bokning med utresa 28/11 och hemresa 2/12. Resan bokades i augusti och ska därför berättiga till intjäning enligt gammal tabell. Jag ser dock att för flighterna den 2/12 har jag fått enligt nya tabellen.

Vid kontakt med kundtjänst (retro-reg) så gick jag informationen om att dom är medvetna om problemet som ska korrigera sig själv (inom 14 dagar).
Nämen, vad förvånad man blir att det var problem med SKIT efter en förändring ;)
 

palmen

Moderator
Självklart hade jag valt SAS om poängintjäningen motsvarat vad biljetten kosta. Är det nåt konstigt?
Kom på nu att jag kanske inte skulle skrivit inlägget i denna tråden. Menade rent allmänt att intjäningen är för dålig för att välja SAS före något annat bolag. Sen att dom nyligen försämrade ännu mer gör det ju såklart inte bättre.
Titta vad Lufthansa-gruppen tar i business istället, deras priser startar från 3000 kronor och ofta kan du få SAS Plus till Tyskland/Schweiz för extra poäng. Just till Spanien är ofta Lufthansagruppen Business billigare än SAS GO.
 

mha321

Medlem
Så.. premium economy + seat block?
Ja.
Fast när det är varm mat(resor längre än 3h?) har det varit riktigt bra enligt mig.
Jag tycker det varierar även där, även om den varma klart håller en mindre dålig standard än den kalla.

Kan man däremot hitta ben med Austrian istället brukar maten vara riktigt bra, och i övrigt är det ju samma upplägg.
 
Toppen