Senaste nytt

SAS presenterar vinterprogrammet 2014-2015

TG961

Ny medlem
Och varför har man slutat flyga på BKK? Varför lämna arenan fri till Thai och Finnair. Om Thai kan flyga varje dag från ARN, CPH ochOSL skulle det väl inte vara för svårt att även för SAS göra linjen ARN-BKK lönsam. Thai flyger vareje dag ARN-BKK och dessutom vinterhalvåret 2 ggr i veckan ARH-HKT (Pukhet). Jag tro faaktiskkt att många svenskar skulle uppskatta om SAS skulle flyga ARN-BKK. Men man kan inte göra som SAS gjorde för inte så länge sedan. Starta linjen ARN-BKK och innan folk upptäckt att SAS flyger till Thaqiland lägger man ned linjen. Sorry glömde en annan kuonkurent, det så kallade lågprisflyget Norwegian. Man har några dagar som det är billigt, dvs inkluderar man mat och bagage är det ungefär lika billigt som riktiga flygbolags billiga priser, men i övrigt blir det i regel dyyrare att flyga med dem.
Thai och Sas har ett samarbete, vilket gör att sas tjänar på att Thai flyger linjen. När man nu åker från tex ARN-BKK så säger de i högtalarna att det är en THAI/SAS flygning ;)
 
Även jag tycker SAS borde förbinda sig till Södra Asien på något sätt.
SIngapore, why not?
Någon som vet vad SAS har för planer för sin nya plan som är beställda, tex A350?
Ska dom ersätta befintliga plan på befintliga linjer eller ska man utöka?
Ja, var tog samarbetet med Singapore Airlines vägen. Det skulle väl bli en linje från Stockholm?
 
Toppen