Senaste nytt

SAS presenterar positivt resultat för Q3

Ett annat alternativ skulle vara sälja SAS Cargo? T.ex. AY har redan gjort att deras säljarna säljer inte inrikes frakt utan all inrikes frakt i Finland säljs av Jetpak. Enda undantaget är vanlig post/tidningar som enligt finska postlag skall inte hanteras som frakt och därför har en annan struktur.
 

MarcusC

Medlem
Ett annat alternativ skulle vara sälja SAS Cargo? T.ex. AY har redan gjort att deras säljarna säljer inte inrikes frakt utan all inrikes frakt i Finland säljs av Jetpak. Enda undantaget är vanlig post/tidningar som enligt finska postlag skall inte hanteras som frakt och därför har en annan struktur.
Tvivlar på SAS Cargo ger så mycket som 3 miljarder? Men alla bäckar små...Man har ju även fraktterminaler& hantering via Spirit som ju kanske vore lämplig sälja ut?
 

Concorde

Founding Member
Intressant att så många jublar och hoppar över ett positivt Q3. Allt annat hade varit en katastrof då Q3 och Q4 är av tradition starkare.
The slow spiral of death continues...
 

Palazzi

Medlem
Intressant att så många jublar och hoppar över ett positivt Q3. Allt annat hade varit en katastrof då Q3 och Q4 är av tradition starkare.
The slow spiral of death continues...

Iaf en dubblering gentemot 2011... Men det är klart att det ser fortsatt tungt ut.

Jag ser dock ingen vinning i att förtära glädjen.
 

Zwizz

Medlem
Jag trivs bra ombord på SAS .och forsätter bidra med likviditet framöver också:).Men ett bra kvartal räcker inte ,så kör på SAS .
 

Concorde

Founding Member
Iaf en dubblering gentemot 2011... Men det är klart att det ser fortsatt tungt ut.

Jag ser dock ingen vinning i att förtära glädjen.

Handlar inte om att förtära glädjen, snarare att det kan vara nyttigt med perspektiv, då SAS lojaliteten här ibland hamnar på barnsliga nivåer. Och vi vill ju inte se massa barn gråta när det väl blir sista spiken i kistan, för att använda en högst morbid metafor :)
 
Toppen