Senaste nytt

SAS presenterar positivt resultat för Q3

skoeld

Medlem
Om SAS själva skulle bett om ett handelsstopp så skulle det kunna ses som en bekräftelse av antingen en nyemission eller en konkurs/rekonstruktion eller något annat lika drastiskt, antar att SAS inte vill bekräfta något sådant (än) och därför tvingas börsen att agera istället.
 

Palazzi

Medlem
Går man till Stockholmsbörsens sida kommer man (eller iaf jag) bara till pressmeddelandet:

STOCKHOLM (Direkt) SAS har handelsstoppats tills vidare mot bakgrund av de
uppgifter som har cirkulerat i media kring SAS finansiella situation.
Det är Stockholmsbörsen som beslutat om handelsstoppet "för att säkerställa en
rättvis handel".
Det framgår av ett börsmeddelande.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910
Nyhetsbyrån Direkt


Var har ni läst detta om att Norge inte vill bidra mer? Är lite seg idag så jag kan ha missat något uppenbart...meddelandet låter ju som om börsen stoppat handeln pga just skriverierna i pressen.

Tyvärr så påstår andra källor att det är SAS som begärt handelsstopp i några timmar innan de ska komma med en börsrelease..

Här om norges NEJ: Inga norska pengar till SAS | Infrastrukturnyheter.se
 

NyfikenGrau

Medlem
Ahaa, tackar Palazzi, nu föll några bitar på plats. Det är förståeligt att Norge är mest negativt av de tre länderna, men jag visste inte att det fanns en så konkret kommentar.
 

Palazzi

Medlem
Nu står det att beslutet att stoppa handeln är taget tillsammans med finansinspektionen, för att säkerställa att alla har tillgång till samma ekonomiska information.

Samtidigt har inte facket fått informationen vilket kanske ändå indikerar att detta inte behöver betyda slutet för SAS och dess anställda (just nu)

SAS blir Blue 1 möjligen (Under annat namn givetvis)
 

Traveller

Medlem
Nu står det att beslutet att stoppa handeln är taget tillsammans med finansinspektionen, för att säkerställa att alla har tillgång till samma ekonomiska information.

Samtidigt har inte facket fått informationen vilket kanske ändå indikerar att detta inte behöver betyda slutet för SAS och dess anställda (just nu)

SAS blir Blue 1 möjligen (Under annat namn givetvis)

Om slutet varit här skulle ju facket blivit informerat om detta tillika myndigheter. Det hade varit mäkta svårt att dölja det flera timmar denna morgon. Låter mer som att man verkligen stoppar pga rykten, uppköp eller emission.
 

Palazzi

Medlem
Om slutet varit här skulle ju facket blivit informerat om detta tillika myndigheter. Det hade varit mäkta svårt att dölja det flera timmar denna morgon. Låter mer som att man verkligen stoppar pga rykten, uppköp eller emission.

Jag är nog också inne på ditt spår sedan informationen om facket kom fram. Uppköp tror jag vore det allra bästa för ekonomin, men hoppas då att inte kommande moderbolag väljer att kapa linjer inom Skandinavien.

Tänk om det är DY......:eek:

Vill även påpeka att SAS har krediterat en flygning till mitt TK Miles & Smiles idag...
 

MarcusC

Medlem
SAS-aktien handelsstoppad!

Vilken "härlig" morgon..spännande rykten kring SAS varje dag nu.

Flera medier rapporterar ju Norge inte vill gå in med mer pengar.

Vi får se var detta landar..Men jag tror inte konkurs är så närstående, snarare alla rykten gör att sthlms börsen och FI vill reda ut alla historier??
 
Toppen