Senaste nytt

SAS Point Sharing

O_M

Medlem
Funderar på att skapa en pointsharinggrupp, kan man se vad de andra tjänat in under perioden?

T.ex. man startar med 10 000p var, sedan tjänar jag ihop 50.000p och den andra 10 000p, kan man se detta på något enkelt sätt för att ha koll?
 

Vindpilen

Medlem
Funderar på att skapa en pointsharinggrupp, kan man se vad de andra tjänat in under perioden?

T.ex. man startar med 10 000p var, sedan tjänar jag ihop 50.000p och den andra 10 000p, kan man se detta på något enkelt sätt för att ha koll?

Ja jag tycker du får en ok översikt.
Du ser vem som tjänat in poängen och när samt i vilken ordning poängen går ut.

Det enda du inte ser är vad poängen är för (det står på era personliga Eurobonus-konton).
 

O_M

Medlem
Tack för svaret.

Så om gruppens saldo är 100 000p kan jag se hur mkt som är intjänat av person A och B?

Skulle någon kunna ta en printscreen?
 

Attachments

  • 2019-08-07.png
    2019-08-07.png
    108 KB · Visningar: 754
  • 2019-08-07-2.png
    2019-08-07-2.png
    71,4 KB · Visningar: 773

gneken

Medlem
Jag har två högar med poäng som går ut samma datum, hur vet man hur dessa poäng debiteras?

Den första högen 62030p som går ut 31 jul 2023 och direkt efter åt 100000p som går ut 31 jul 2023. Dessa har olika ägare. Vill egentligen att 62030p ska användas först, men finns ju ingen garanti bara för att de kommer först i listan?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej,

Är det någon som vet om man kan använda point-sharing grupp att lägga in på plusgrade?
Vi är ett gäng som ska ut och resa och alla har slattar med poäng men ingen tillräckligt för att lägga upp uppgradering för oss alla enskilt.

Tacksam för svar-
 

palmen

Moderator
Hej,

Är det någon som vet om man kan använda point-sharing grupp att lägga in på plusgrade?
Vi är ett gäng som ska ut och resa och alla har slattar med poäng men ingen tillräckligt för att lägga upp uppgradering för oss alla enskilt.

Tacksam för svar-
Ja det ska gå bra, poängen tas i den ordning som de tjänats in så du kan inte styra vems poäng som kommer att dras.
 

OlaBola

Medlem
Kan man i alla sammanhang från ens eget konto använda de delade poängen, precis som om de alla var ens egna poäng (förutsatt att man har rättigheten att göra så från gruppen)?
Har läst igenom tråden, och det verkar onekligen så, men ville vara helt säker.
Jag tänker till exempel på SAS upgrade med poäng. Loggar jag in på MITT konto som vanligt och budar, och således får fördelen av att jag är EBG, eller har man ett separat point sharing konto där poängen hamnar?
 

NotRyan

Medlem
Kan man i alla sammanhang från ens eget konto använda de delade poängen, precis som om de alla var ens egna poäng (förutsatt att man har rättigheten att göra så från gruppen)?
Har läst igenom tråden, och det verkar onekligen så, men ville vara helt säker.
Jag tänker till exempel på SAS upgrade med poäng. Loggar jag in på MITT konto som vanligt och budar, och således får fördelen av att jag är EBG, eller har man ett separat point sharing konto där poängen hamnar?
Ja, det funkar som du säger!
 
Vet inte vart jag ska lägga frågan någonstans riktigt. Men saknar 2000 extra poäng för att få till SAS MC Plus/Business förmånen på 200k poäng per år. Tänkte då föra över poäng från frugans eurobonus till mitt, funkar detta och vet ni om man får poängen direkt till sitt konto?
 
Toppen