Senaste nytt

SAS Plus vid Blue1-flygning

gusten

Medlem
På pappret är det samma koncept, tycker dock att personalen på Blue1 generellt håller högre service i Plus. På korta flygningar brukar de lägga mackor, chips och lite annat i en korg och gå runt så att man kan plocka, lite som Spanair hade på korta flygningar i Business.

Ja, det ligger en del i det. Sitter mest bakom skynket mellan ARN-HEL men har ett par ggr tagit Blue1 till t e x LHR i Plus och det har varit något bättre än SAS faktiskt. Och de uppfräschade kabinerna på 717orna är bra.
 
Boeing 717 är tillsammans med Airbus A320 de bekvämaste flygplanen i SAS flotta. Gillar de skarpt. Tycker det är jättebra att de numer används lite överallt i SAS europa nät!
Jag flög SAS 717 ARN-DUS i plus. Det var en fin flygning med härliga MD-80 vibbar ;) :)
 

Senator

Moderator
Åkte SAS operated by Blue1 på rutten ARN-BGO i Plus precis innan jul. B717an är underbar, och servicekoncept exakt som på SAS.
 

drW

Medlem
De gånger jag flugit inrikes senaste året har nästan alla varit med blue1. Alla gånger trevlig och bra service i plus. Tycker att det främst är de små detaljerna som gör det. Snygg presentation av smörgåsar i korgar, fin presentation av konceptet för de som är ovana med plus. Trevligt plan dessutom, åtminstone längst fram ;)
 

miles

Medlem
Hmm på MAN slänger Blue1 oftast bara fram en sallad åt en på ett tämligen otrevligt sätt, har aldrig hört frågan om man vet att man kan välja vad man vill osv. Nu ber jag ju om annat om jag vill ha det, men andra kanske inte "törs". Är MAN-rutten avstjälpningsplats för sallader med kort bäst före-datum månne? :rolleyes: Men som sagt, viktigare med fräscha plan tycker jag och det har de ju!
 

drW

Medlem
Hmm på MAN slänger Blue1 oftast bara fram en sallad åt en på ett tämligen otrevligt sätt, har aldrig hört frågan om man vet att man kan välja vad man vill osv. Nu ber jag ju om annat om jag vill ha det, men andra kanske inte "törs". Är MAN-rutten avstjälpningsplats för sallader med kort bäst före-datum månne? :rolleyes: Men som sagt, viktigare med fräscha plan tycker jag och det har de ju!

Har kanske haft tur! Mitt statistiska underlag är ju jämfört med många här litet. Bara flugit 6 turer inrikes de senaste 12 månaderna varav 5 med Blue1, men jag har som sagt varit nöjd.
 

miles

Medlem
Har kanske haft tur! Mitt statistiska underlag är ju jämfört med många här litet. Bara flugit 6 turer inrikes de senaste 12 månaderna varav 5 med Blue1, men jag har som sagt varit nöjd.
Eller jag som haft otur? :) Tycker det låter generellt här som att de är jättebra inrikes och till HEL och jag väntar med spänning på att det ska inträffa även på MAN.
 

fcx

Medlem
Menyn är den samma, men presentationen och utförandet är ett snäpp bättre. Oftast brukar en ur kabinpersonalen stanna kvar i Plus-kabinen när resten fortsätter serveringen bak i Minus. Trevligt om man vill ha snabb påfyllning.
 

Jakob K

Medlem
Flyger idag undantagsvis ARN-MMX-ARN över dan. Detta skrivs på MMX innan tillbakaresan och avser nedresan:

Denna opereras av Blue1 och jag och en leverantör satt i plus på 1A och 1C.

Servicen var det klart sämsta jag upplevt nånsin i SAS Plus. Inte nog med att man inte hälsade välkomna eller ens gav en blick när vi fick våra frukostboxar: Man struntade helt i att låta Cafévagnen passera i Plus - den rullades skyndsamt förbi.

Jag fick uttryckligen fråga efter en muffin till kaffet. Men muffin i andra smaker än choklad var slut.

Hoppas verkligen det blir bättre på hemresan...
 
Toppen