Vet inte om du i din iver att försöka svara spetsigt missar själva poängen.
Att blocken trumfas har inget med radens nummer i sig att göra, inte heller Plus spelar in. Exemplet med rad 2 kan lika gärna appliceras längre bak.
Min poäng är att risken för trumfad block är högre ju längre fram du sitter så länge det finns fler som föredrar lägre sätesnummer än högre.
Då vi pratar Covid-tider och jag ser både vid bokning, incheckning och dessutom skriver ut en biljett på flygplatsen och vid dessa tillfällen inte har någon vid sidan av mig, så existerar ingen seatblock, då det är tydligt att det finns massor av ledig plats runtom. Sitter jag på 15A så kan jag få passagerare bredvid mig, samtidigt som både 14B,C 14 D,E och 15D,E är tomma.
Det existerar således ingen egentlig Seatblock. Att overrida den seatblocken ska således vara mer eller mindre omöjlig i ett flyg med fyllnadsgrad på 30%.
Seatblock har således inte existerat under denna pandemi. Det verkar som att man har slått av alla tänkbara funktioner.
Innan Covid så fungerade Seatblock mycket bättre och då var beläggningen på flygen mycket högre.