Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Rapport från flyget. Vi fick själv förse oss med en vatten på vägen in på planet. Sedan hände ingen på hela vägen. Såg inte in till Saga Class men tror det hade någon form av servering. Snabb Covid test direkt på flygplatsen och nu måste man stanna på hotellet till svaret kommer inom 12h.
 
Har varit lägre priser i såväl business som first under en tid nu. Lufthansa, som exempel, har återgått till full service i Premium Economy, Business och First nu. SAS hantering av situationen imponerar inte.
Det låter väldigt lovande, jag har mest haft radarn hos de bolag jag har förmånliga bonusprogram. Där har det inte alls varit några större rabatter, förutom mitt i pandemin, då ingen vill resa, eller vet när man ska resa.
 
Absolut, sen får vi inte glömma vårt kära grannland som inte är med i EU - Norge. Dit går det ca 5 flighter per dag för närvarande och är förmodligen den största icke-EU-destinationen räknat i antal passagerare just nu.
Ja, det går bara 3 plan till England på Måndag, 3 plan går till Köpenhamn, Helsingfors och Paris, dock 4 till Oslo, samtliga SAS kärror förutom en som är Norwegian :)
 

Nahoj

Medlem
Jag har en fundering, som kanske skulle passas bättre att skriva om i en tråd som rör påverkan under pandemin, men då funderingen ändå gäller att flyga SAS Plus under pandemin, väljer jag att skriva om det här. Moderator får gärna flytta på detta inlägg, om det finns någon tråd som passar detta inlägg bättre.

När jag flugit SAS Plus på sistone med antingen flygmodellerna Airbus 320 neo eller Boeing 737-800 (3+3-säten), så har man haft toaletten längst fram avstängd för säkerhetsskäl (dels mindre spring, dels för att besättningen inte ska behöva dela den med andra under pandemin)..

Är det någon som vet om den främre toaletten ombord Cityjets flygningar (CRJ 900, 2+2-säten) också varit avstängd på sistone p.g.a. samma anledning?

Tack på förhand!
 

mha321

Medlem
Till er som varit ute och flugit på sistone - visst stämmer tolkningen att man inte ens får en flaska vatten i plus på intraskand/inrikes nu? Utan bara på de lite längre Europa linjerna?
 

M.K

Medlem
@mha321 Ingenting, jag har bl a därför enbart flugit minus en period nu. Det blir dock plus i slutet av denna vecka, ville ha flex, så återkommer om saker plötsligt bättrat sig. Minus är, som jag skrivit tidigare, i mitt tycke en bättre in-flight produkt numera.
 

mha321

Medlem
@mha321 Ingenting, jag har bl a därför enbart flugit minus en period nu. Det blir dock plus i slutet av denna vecka, ville ha flex, så återkommer om saker plötsligt bättrat sig. Minus är, som jag skrivit tidigare, i mitt tycke en bättre in-flight produkt numera.

Jag har min i morgon så då kan jag märka det själv :) blev en ombonad plus från för länge sedan, men kan nog bli minus hemåt.

Det hade ju varit extra kul om Diamond drickan hade ingått i minus men det gör den såklart inte :)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Du får troligen en servett vid boarding (sist som plus) att torka av Ditt fika-tomma bord med. That’s it!

Boka minus hem och njut av:

Priority boarding.
Seatblock, ofta dubbel som EBD.
Närhet till WC.
Total frånvaro av maskkontrollanter under flight. :D
 
Toppen