Senaste nytt

SAS plus under pandemin

pedantic

Medlem
Ska åka Stockholm till Alicante på lördag em, vad kan man förvänta sig i SAS Plus?

Mat och dryck som kan avnjutas ombord | SAS står det;

"from June 01JUN21:

SAS Plus On EU flights to/from Scandinavia and flights to/from and within Sweden and Denmark, from 50 min flight time, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast box until 9.00am. The rest of the day, an updated New Nordic meal service (on EU flights over 80 min) or a café assortment, including soft drinks and alcoholic drinks, snacks and fresh sandwich (available on selected routes), will be offered (on flights from 50min)."


Är det enbart "New Nordic meal service" som gäller? Får man också välja från cafévagnen utöver måltiden?
 

Scanwing

Medlem
Flög till Malaga i onsdags, fick en kall måltid, praliner, tre alkoholhaltiga drycker och kunde välja snacks från vagnen. Grannen brevis fick utan problem byta måltiden mot en pizza
 

Hachans

Medlem
Det kan precis lika gärna vara kabin facket som inte vill ha diskussionen om öppna vs inte ombord. Och dessutom måste de ju jobba mer om de serverar dem öppnade, för ingen vill beställa flera stycken på en gång....

Inget slutar förvåna. De kan säkert ha kommit fram till "lösningen" tillsammans!

Det ska tydligen vara så att man får handledsskador av att öppna skruvkorkar. Om det är så borde det finnas en bra smidig teknisk lösning. Min mormor har en öppnare för skruvkorkar i sitt kök. Borde finnas till flygplan också.
 

Homer

Medlem
Hur många varv ska detta dras igenom här på forumet?

Så länge som det finns de som helt okritiskt tror på det SAS skriver i sina pressreleaser.

Detta är ju ett företag som satt i system att ljuga, det är bara att titta på vad de gång på gång sa om återbetalning
för att inte tala om att sälja biljetter till inställda flyg SAS ändrar till 737-700
eller påstådda anledningen till att de stängde de ständigt knökfulla kaffeloungerna.
Due to the low number of visitors, SAS will be closing the Café lounges in Aalesund and Luleå.

Om de infört begränsningar utan att ange anledning hade kanske diskussionen
till stor del uteblivit...

Oavsett anledning så tycker jag det är rätt lågt att kasta ur sig att det beror på att folk snor småflaskor, att dom är tjyvar.

Smyga i galley och plocka åt sig utan tillåtelse är att stjäla.

Det som sagts är att folk inte dricker upp det som de beställer ombord utan tar det med sig.

BA öppnar (ska göra det i alla fall) flaskorna i Club Europe av den anledningen, för att många tar dem med sig,
och de ljuger inte om anledningen.
Samma sak i deras lounger, kakor är inte längre i små förpackningar utan i lösvikt, för att folk inte ska plocka med sig.

Mejla SAS och fråga istället för att killgissa är mitt tips. (Ja jag vet att det blir goddag yxskaft svar.)

copy paste av det officiella snarare
 
Last edited:

Homer

Medlem
Det ska tydligen vara så att man får handledsskador av att öppna skruvkorkar. Om det är så borde det finnas en bra smidig teknisk lösning. Min mormor har en öppnare för skruvkorkar i sitt kök. Borde finnas till flygplan också.


Finns ju hyfsade bag-in-box viner, fast SAS skulle naturligtvis inte köpa in dessa utan de billigaste.
 
Toppen