Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Veratio

Medlem
Det är väl bara Guld loungen som är öppen på Arlanda? Jag är Silver, flyger Malmö till Luleå imorgon, så jag har väl ingen lounge på Arlanda än?
 

varva77

Medlem
Det är väl bara Guld loungen som är öppen på Arlanda? Jag är Silver, flyger Malmö till Luleå imorgon, så jag har väl ingen lounge på Arlanda än?
Det är väl bara vissa perioder (jul och sommar(?)) silver har lounge i vilket fall? Är väl inte omöjligt att de släpper in även silver in till jul om det inte lossnat.
 

bnr

Medlem
Det är väl bara vissa perioder (jul och sommar(?)) silver har lounge i vilket fall? Är väl inte omöjligt att de släpper in även silver in till jul om det inte lossnat.
Eftersom tråden handlar om "SAS plus under pandemin" så antar jag att @Veratio ska flyga Plus (där Business Lounge ingår oavsett status) och att han därför undrar hur det fungerar nu när endast Gold Lounge är öppen (om det stämmer att endast Gold Lounge är öppen vet jag inte).
 

palmen

Moderator
Plus-resenärer får använda gold loungen nu, eftersom den andra är stängd. Den är inte gold-only.
Delvis sant, rapporterades tidigare i veckan att de öppnat dörren till Business loungen inne från guld loungen (typ vid buffen) så man kommer faktiskt in där, men bakvägen. Var mer eller mindre tomt tydligen.

Det stämmer dock att alla som har någon lounge access med sas kommer in i "guld-loungen".

@bnr borde jag fattat

Åter till ämnet... åker inrikes PLUS imorrn från ARN. Skall serveras våtservett vad jag förstår men ingen som upplevt en överraskning idag 1 okt...? Även om risken är minimal så hoppas men ju ändå att SAS misslyckats i sin kommunikation.
Enligt en "säker" källa så är det bara från Köpenhamn som gäller nu initialt. Arlanda och Oslo får vänta på att servera något ombord.
 

Syversen

Medlem
Delvis sant, rapporterades tidigare i veckan att de öppnat dörren till Business loungen inne från guld loungen (typ vid buffen) så man kommer faktiskt in där, men bakvägen. Var mer eller mindre tomt tydligen.

Kanske beroende på beläggning? När jag var där i måndags fanns ingen möjlighet att ta sig in i den andra loungen.
 
Toppen