Senaste nytt

SAS Plus Oslo-Longyearbyen (Svalbard).

tomle

Medlem
Selvsagt teller SK4414 som en innenriksflight, da den selges og flys som OSL-TOS, slik et hvilket som helst annet innenriksflyg :) Jeg reiser ofte både OSL-TOS og andre vegen (TOS-OSL) med flygplanet som skal til, eller kommer fra, LYR. Hvorfor skulle det være en egen servering da? Det ville jo bidratt til å gjøre ombordmenyen ENDA mer komplisert enn den allerede er. Det er ofte slik at mange på flygplanet flyger OSL-TOS også går halvparten av for å gi rom for halvparten som fylles på for å fly TOS-LYR alene.

Og jo, det bjuds mat på TOS-LYR-TOS; sandwich.
Jag reste på den LYR-TOS-OSL. Trist på en lång flygning och så får man bara en liten sandwich. Direktflyget ger ju som sagt "full servering" i PLUS med "matlåda".
 
A

Aurora

Guest
Jag reste på den LYR-TOS-OSL. Trist på en lång flygning och så får man bara en liten sandwich. Direktflyget ger ju som sagt "full servering" i PLUS med "matlåda".

Jepp, men måten du framstilte det på var ikke korrekt, og det virker som man kanskje ikke hadde fått med seg at SK4414 er en helt vanlig standard innriksflygning OSL-TOS :)
 

aikputte

Medlem
Ska ni till Svalbard och har tid över så vill jag tipsa om Barentsburg, riktigt häftig rysk "by".
Nästa gång jag åker till Svalbard så har jag skrivit upp Pyramiden på listan :)

IMG_2221.jpg

Barentsburg september 2013, mer bilder finns här: http://phbuss.1g.fi/gallery/Fotogalleri/
 

tomle

Medlem
Jag blev fast i Barentsburg över natten pga dåligt väder. Märklig upplevelse att bo på hotellet där, stora fräscha rum och bekväma sängar som säkert inte används mycket. Rysk middag med olika förrätter och huvudrätter som serverades på tallrik i mitten av bordet, så fick man plocka ihop sin egen middag. Helt klart en upplevelse utöver det vanliga.
 

Attachments

  • 20140712_195603.jpg
    20140712_195603.jpg
    70,1 KB · Visningar: 249
Toppen