Senaste nytt

SAS Plus Oslo-Longyearbyen (Svalbard).

@fred80 tack för en trevlig rapport, jag hade precis samma problem med att försöka reda ut om jag behövde hämta bagage eller inte när jag flög till Arn - Osl - Lyr i höstas. Tyvärr fick jag dock inte beskedet i tid som du utan var tvungen att gå ut till bagagebandet för att upptäcka att min väska inte kom, riktigt surt att behöva ta sig igenom security helt i onödan.

@emailsson Ja det stämmer - numera serveras Mikeller även på intra-Europa flygningar. De har två för Sas specialbryggda öl - red amber samt veteöl. Gratis i Plus och till en kostnad av 70 Riksdaler i minus. Båda är trevlig, min personliga favorit är veteölen.

Fel av mig gällande ölen såg nu i tråden: SAS och Mikkeller i samarbete | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
att det faktiskt finns tre! sorter.

Har någon testat Pale Ale:n? Den har än så länge inte funnits på någon av mina flygningar där fika har varit aktuellt.
 

DrKlas

Medlem
Du har något att se framemot, bilden är ifrån en båtutflykt jag gjorde i lördags kväll.

Båtutflykt får det väl bli trots mitt anlag för sjösjuka. Vart åkte du och med vilket bolag? Jag tänkte åka till Pyramiden och hittar två alternativ: MS Billefjord (Henningsen Transport & Guiding) och MS Polargirl (Polar Charter). Vet du eller någon annan om det är någon av arrangörerna som är att föredra?
 

Agö

Medlem
Båtutflykt får det väl bli trots mitt anlag för sjösjuka. Vart åkte du och med vilket bolag? Jag tänkte åka till Pyramiden och hittar två alternativ: MS Billefjord (Henningsen Transport & Guiding) och MS Polargirl (Polar Charter). Vet du eller någon annan om det är någon av arrangörerna som är att föredra?
Vi åkte M/S Polargirl, kan rekommenderas. Vårt reportage hittar du här:
Sensationella Svalbard: ett bildreportage | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Agö

Medlem
Tack! Ditt reportage har jag kikat på flera gånger. Men att det ju faktiskt står vilken båt du åkte med inklämt mellan de fantastiska bilderna är ingenting som jag sett förrän nu.
Riktigt trevlig tur med flera stopp som synes på bilderna. Därtill guidning i Pyramiden och lunch ombord på båten (helt OK sådan). Bar ombord och möjlighet att köpa vodka i Pyramiden. Vi hade osannolikt flyt med vädret och dessutom turen att se såväl val som isbjörnar.
 

Alf

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Med din beskrivning tycker jag det är helt klart att det är Plus som gäller. Ligger på planeringslistan över kommande resmål.
 

tomle

Medlem
Tack för en trevlig rapport. Med din beskrivning tycker jag det är helt klart att det är Plus som gäller. Ligger på planeringslistan över kommande resmål.
Se till att boka direktflighten OSL-LYR och inte den via Tromsö. Då räknas det av någon anledning som en inrikesflight vilket innebär att det inte bjuds på mat på någon av legsen :(
 
  • Gilla
Reactions: Alf
A

Aurora

Guest
Se till att boka direktflighten OSL-LYR och inte den via Tromsö. Då räknas det av någon anledning som en inrikesflight vilket innebär att det inte bjuds på mat på någon av legsen :(

Selvsagt teller SK4414 som en innenriksflight, da den selges og flys som OSL-TOS, slik et hvilket som helst annet innenriksflyg :) Jeg reiser ofte både OSL-TOS og andre vegen (TOS-OSL) med flygplanet som skal til, eller kommer fra, LYR. Hvorfor skulle det være en egen servering da? Det ville jo bidratt til å gjøre ombordmenyen ENDA mer komplisert enn den allerede er. Det er ofte slik at mange på flygplanet flyger OSL-TOS også går halvparten av for å gi rom for halvparten som fylles på for å fly TOS-LYR alene.

Og jo, det bjuds mat på TOS-LYR-TOS; sandwich.
 
Toppen