Senaste nytt

SAS PLUS "Inte tillgängligt" vid inrikes bonusresor med byte

SK989

Medlem
Lite halvrelaterat till detta är en annan bugg i systemet. Prövar man att boka en open jaw ARN-CPH // MMX-ARN säger systemet "Platser finns ej" (samtliga datum) men söker man ARN-CPH separat resp. MMX-ARN separat finns platser. Knappast en married segments grej det heller.

Först trodde jag att det berodde på att open jaw inte gick att boka för poäng mellan olika länder men så provade jag ARN-LHR // CDG-ARN och det gick ju att boka.

Att man inte kan boka plus SDL-ARN-GOT är säkerligen en bugg det också.
 

mha321

Medlem
Lite halvrelaterat till detta är en annan bugg i systemet. Prövar man att boka en open jaw ARN-CPH // MMX-ARN säger systemet "Platser finns ej" (samtliga datum) men söker man ARN-CPH separat resp. MMX-ARN separat finns platser. Knappast en married segments grej det heller.

Först trodde jag att det berodde på att open jaw inte gick att boka för poäng mellan olika länder men så provade jag ARN-LHR // CDG-ARN och det gick ju att boka.

Att man inte kan boka plus SDL-ARN-GOT är säkerligen en bugg det också.
Det är dock open jaw mellan olika zoner (inrikes vs norden), det kanske är det som skiljer? (London och Paris ligger ju i samma zon)
 

AABack2ARN

Medlem
Om jag kollar status med ExpertFlyer kan jag konstatera att det är tillgänglighet på de individuella sträckorna i bägge klasserna. Men UME-ARN-GOT ger ingen tillgänglighet i Plus medan det finns tillgängliga platser i Go. Så även om det fortfarande kan vara något SK IT gjort så verkar det vara i det bakomliggande bokningssystemet snarare än webfronten. :(

EU borde förbjuda gifta segment...
 

SK989

Medlem
Det är dock open jaw mellan olika zoner (inrikes vs norden), det kanske är det som skiljer? (London och Paris ligger ju i samma zon)
Nix, inte det som är problemet. Det går t.ex. bra att boka ARN-FRA // CDG-ARN trots att Tyskland och Frankrike ligger i olika zoner.
 

obs

Medlem
Lite halvrelaterat till detta är en annan bugg i systemet. Prövar man att boka en open jaw ARN-CPH // MMX-ARN säger systemet "Platser finns ej" (samtliga datum) men söker man ARN-CPH separat resp. MMX-ARN separat finns platser. Knappast en married segments grej det heller.
SAS verkar ha någon spärr på resor mellan alla inrikesdestinationer i Danmark och MMX/AGH. Det går t.ex. inte att boka MMX-AAR eller AGH-BLL trots att det också finns en rutt ARN-AAR resp. BLL. Däremot går det att boka t.ex. GOT-BLL via antingen CPH eller ARN.

Man skulle ju nästan kunna tro att SAS uppfattar Skånelandskapen som en del av Danmark fast inte riktigt heller. Konstigt nog går det att boka t.ex. RNB-BLL via ARN och CPH vilket känns fel ur det perspektivet eftersom att Ronneby ligger i Blekinge. Det går också att boka t.ex. RNB-MMX trots att det tar bara två timmar att köra bil mellan dom två städerna.

SAS - Konsekvent inkonsekventa.... :rolleyes:
 

TasselT

Medlem
Någon som lyckats få en förklaring av SAS varför PLUS inte är tillgängligt ?
Nu är det ju dessutom en kampanj med halva poängpriset som jag gärna skulle vilja utnyttja men fortfarande saknas helt platser i PLUS oberoende när under kommande halvåret som jag söker :(

/ TT
 

Attachments

  • Snap_2019.06.25_09h15m22s_001.jpg
    Snap_2019.06.25_09h15m22s_001.jpg
    107,9 KB · Visningar: 301

JensE

Medlem
Mitt tips är att höra av sig till SAS och kolla om detta är en bugg eller inte. (dom kanske inte känner till det)
Om det är en bugg telefonboka.
 
Toppen