Senaste nytt

SAS Plus eller Lufthansa business till Barcelona?

kajsa84

Medlem
Hej!
Man börjar bli skapligt trött på covid och vill drömma om nya resor. Vi funderar på att boka en weekendresa till Barcelona under hösten. Alternativen som jag har är SAS plus direkt för cirka 4500 kr eller Lufthansa business med byte för 6000 kr... Hur skulle ni resonera? Det är cash som gäller, ej poäng. Livets stora frågor...
 

varva77

Medlem
SAS. Med tur gällande lådan och besättning som är på humör så är det inte mycket sämre än något annat. Har aldrig förstått varmluftsugnvärmd sörja till mat och nån torr kaka till efterrätt.
Att priset och tiden är till fördel gör inte saken sämre. Bra att stötta hemmaplan också:).
 

Berglund

Medlem
På en weekendresa, se till att få så mycket tid som möjligt på resmålet. Strunta i byten, sådant tar bara tid. Bättre att komma fram direkt och då kunna utnyttja även fredagskvällen till att gå ut, se staden och äta på något trevligt ställe. Ingen flygplansmat inom Europa slår en riktig restaurang på marken.
 

kajsa84

Medlem
Tack för kommentarer. Det är priser för två, alltså Lufthansa är 1500 kr dyrare än SAS för två personer. Det är ju en nöjesresa och inte så stor skillnad på plus och economy och tänkte att man kan åka plus eller business även om det är en kort flygresa. Swiss har vi inte tänkt på... Bra synpunkt! Tapasbarerna lockar kanske mer än loungerna men ska undersöka saken. I dessa tider ska man ha något att se fram emot...
 

kajsa84

Medlem
Flygit en massa förut fast i economy för det mesta. Nu har jag fått ett nytt jobb (mindre resor dock) och har råd att ha bekväma resor privat.

Har du flygigt plus eller Business innan? Jag tycker Lufthansa Business är bättre än SAS plus men inte är det värt 2x1500kr, men samtidigt så ska du inte ha för höga förväntningar och även titta vad ekonomi kostar.
 
Toppen