Senaste nytt

SAS plus (200%) eller Swiss Business (100%) miles? Vad hade ni gjort?

agehall

Medlem
Det är ju mindre än en flight i veckan! ;)

Om du nu tycker att du vill fortsätta ha EBG, så gör en snabb MR - det kan vara rätt trevligt. @SAS404 kan säkert komma med lite tips på hur man bäst kör 8 flighter på en dag.
 

Najk

Medlem
I min bok går Business alltid före Premuim Economy.
Jag skulle i din sits resonera lite annorlunda inför nästa år. Om det är osäkert om du når upp till EBG, säkra upp ett A3*G för 19000 miles. När det är klart så postar du poängen till EuroBonus och satsar mot EBG.
 

Jacob

Medlem
Beror på vad som är viktigt.

Eftersom det är en långflygning skulle jag enkelt prioritera Swiss business framför SAS Plus. Men beror också på hur viktiga poängen är för dig.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Du skriver själv att du ligger på 30-40 enkelresor på ett år i ekonomi med SAS. Om du genom att resa med Swiss vet med säkerhet att du inte når guldkort hade jag valt SAS plus till Chicago. Ett guldkort med allt vad det innebär gör min vardag mycket lättare och sparar väldigt mycket tid och problem.

Men det är väl hur du prioriterar också. Resa bättre en t/r eller få en bättre upplevelse under 1 år och 30-40 resor.
 

Dr.D

Medlem
EBG är viktigt då jag utnyttjar *A loungerna väldigt mycket, flera gånger i veckan oftast. Jag är dock 1.96m lång och ser därför extra stort värde i C-klass på longhaul. Poängen i sig själva är inte så viktiga då jag anser att de är i princip omöjliga att utnyttja.... Jag var tvungen att byta jobb ifjol och ta 9 månader ledigt för att kunna utnyttja mina 500,000 EB poäng
 

Dr.D

Medlem
Känner även att jag måste tacka för de svar och synpunkter ni bidragit med så här långt i denna tråd. Jag har fortfarande inte bestämt mig och jag tycker det är en svår prioritering.
En lösning som någon tidigare varit inne på här i tråden är att välja United pga av 200% i P. Jag har själv inte flugit United i business longhaul, men har fått för mig att det är skräp. Vad har ni för erfarenheter från detta, vad är det att jämföra med? (i *A har jag åkt C med LH, LX, SA)
 

agehall

Medlem
Hur många veckor har du på ett år? ;);)

Ah, missade att TS skrev om 40 med andra bolag än SAS. Då pratar vi iaf strax under 100 flighter/år. Inga enorma mängder, men det är väl inte jättelite heller. Jag skulle nog säga att med lite planering så kan TS lätt skaffa EBG eller A3G.

Jag hade helt klart flugit business longhaul iaf.
 
Jag tycker det är märkligt att du skriver att priset är samma på en Swiss businessklassbiljett som en SAS Plus-biljett. Du är ju ute i god tid så det borde väl finnas SAS Plus Saver-biljetter kvar, vilka bara kostar hälften så mycket som en vanlig SAS Plus-biljett? Om du hade kunnat köpa en sådan istället tycker jag valet är lätt, Swiss finns nog kvar i framtiden också.
 

Dr.D

Medlem
Det är SAS Plus Saver jag pratar om, det är snarare så att det är ett enormt bra pris på LX, eller egentligen på hela *A (c. 11.000 ToR)
 
Toppen