Senaste nytt

SAS plus (200%) eller Swiss Business (100%) miles? Vad hade ni gjort?

Jonas C

Medlem
SWISS, SWISS, SWISS!!! Om priset är detsamma så är det nog ganska korkat att välja SAS PLUS om man kan få en mycket bättre produkt till samma pris. En mileage-run till Grekland eller Spanien går att göra på en dag för rimlig kostnad.
 

johhenrik

Medlem
Hehe, personligen skulle jag aldrig göra en MR (vi får se om jag får äta upp denna, med tanke på att jag just nu ligger på ~95.000EB (inkl bokningar) innan min brytpunk 31 okt). ;)

Frågan för dig är ju, reser du tillräckligt så att EBG ger dig något? Reser du alltid business eller Plus är ju kanske EBG inte lika viktigt. Själv hade jag nog säkrat kortet. Men det är ju bara du som kan svara på din egen fråga. :)
 
Jag hade säkrat guldkortet genom att flyga SAS eller försöka hitta någon med United som Senator föreslog.

SAS Plus är helt ok på dagsflygningar till USA tycker jag. Däremot är det ingen höjdarprodukt när det gäller nattflygningar och sömn.

MR undviker jag i det längsta. Har värdefullare saker att spendera min tid på.
 

jumbooze

Medlem
Om det är en familjemedlem som reser med dig, kör på SAS plus, skapa familjekonto och tillgodoräkna dig bådas poäng.
Annars har swiss alltid levererat top service när jag åkt med dem.
 

NotRyan

Medlem
Premium Economy vs. Business. Lätt val kan tyckas, men säkrat EBG komplicerar ju bilden. OM du inte ser att du klarar EBG i annat fall, kör SAS Plus säger poängjunkien i mig.......

Eller så väljer du Swiss Business och följer med något gäng här på MR innan din period går ut...

Det är inte kul att resa som KASTLÖS.... :D
 

Dr.D

Medlem
Allt är givetvis relativt men jag reser i min egen värld inte så lite, men dock economy.
Om man ser över ett år ligger jag normalt på 30-40 enkel resor med SAS (inom norden)
30-40 enkelresor med andra bolag spritt över alla allianser inom Europa.
4-5 ToR intercont spritt över allianserna.

Har varit EBG i 6 år i rad men i år verkar antalet SAS segment stanna på 43 och antalet poäng runt 40,000 (inc resan till ORD med Swiss...)
 
Toppen