SAS piloter i strejk?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Wyll, 2 April 2019.

1. SAS_CPH_Lounge

SAS_CPH_Lounge Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde piloter var smarta.
    Nu är de orsaken själva till att de "behöver" strejka.
    Personligen tycker jag att de är bortskämda gnällspikar som gar tappat greppet om verkligheten.

kerran1980 gillar detta.
  2. pinksson

pinksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick boka om fast det inte fanns eurobonusresor inom SAS men inte SA. Men det gällde bara två dagar innan och efter avresa.. som hjälpte noll…

3. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat en bonusresa till min systerson 6/7 från Arlanda till Chicago. Han fick resan för ”100 år sedan” och den har bokats om så många gånger. Vore bittert om han föll på målsnöret. Om/när det blir strejk ska jag så klart försöka boka om den, men har mycket låga förväntningar.

Sir Lemon gillar detta.
  4. Swedestar

Swedestar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fråga jag undrat över är hur stor andel av SAS piloter som anställts de senaste 10 åren och hur deras villkor ser ut idag jämfört med när de anställdes?
    Någon som vet?

Sir Lemon gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Just nu är det väl färre än någonsin eftersom de mest juniora var de som fick gå i pandemin...

6. Swedestar

Swedestar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är ju betydligt lägre än innan pandemin. Vet dock att en hel del blivit återanställda.

7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I "Legacy" SAS eller i Connect eller Link?

8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår inte vad du menar
    SAS har inga bonus biljetter det förstår jag men fans det inga heller på South Africa där du skriver men inte SA?

Berglund gillar detta.
  9. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle gå så långt som att säga att SAS är ett exempel på när den svenska modellen inte har, eller kan, fungera. Lite förenklat av två orsaker; först en fackförening som ingen tar i örat för att de orsakar löneglidning med sina överkrav som de alltid får igenom. Sekond, ett bolag som historiskt har arbetat på en monopolmarknad och som en i dag inte jobbar på marknadsvilkor eftersom staten alltid skjuter in skattepengar.

Det blir aldrig den strukturomvandling som är avsett med den svenska modellen.

Mikeswede, Jannes, Brandforce och 2 andra gillar detta.
  10. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom igen
    Du skriver mer obegripligt än pinksson. Sluta jiddra, sluta trolla.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!