Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

pinksson

Medlem
Troligen ett tidsinställt inlägg som de (SPF) av ett eller annat skäl fann anledning att radera manuellt. Tillbaka på ruta ett. Inte längre självklart att strejken är ett faktum när nu inlägget plötsligt togs bort.
Håller alla tummar fortfarande! Spännande detta! Haha! Jag har inlägget printscreenat!
 

Xgi

Medlem
Senaste infon
 

Attachments

  • Screenshot_20220628-223117.png
    Screenshot_20220628-223117.png
    267,4 KB · Visningar: 381

varva77

Medlem
Någon som inte hade mandat att göra narr av arbetsgivaren tro? ;) Eller hade man inte räknat med sånt mothugg dom fick och insåg att det var dagisnivå? Jag blr riktigt förbannad på sånt här
Jag kollade igenom kommentarerna och var det inte redigerat så var det snarare interna applåder men måste absolut varit någon som gjorde något förhastat..
 

mha321

Medlem
Varför skulle piloterna ändra sig när tre stater redan visat att de tänker ställa upp?

I efterhand är det tydligt att SAS skulle fått gå omkull 2012. Bättre sent än aldrig enligt mig.

Eh? Både Sverige och Norge har sagt nej till nya pengar, bara Danmark som aviserat att det glor mer. Det är en stat, inte tre.

Men allvarligt. Vi ska inte låta enskilda piloter klä skott för vad facket gör, det är viktigt.

Helt rätt. Men ska de stå i sky city och förklara det för tusentals semester resenärer som just blivit av med första semestern på flera år, då hoppas jag de har gott om väktare med sig. För det kommer finnas folk där som kokar över.
 
SPF är den svenska arbetsmarknadens mest oseriösa part. I månader har de återkommande smutskastat SAS i betalda annonser på sociala medier. Gissar att kvällens inlägg var ännu ett sedan länge planerat och schemalagt inlägg (Facebook Business har en sån funktion).

SPG lobbade även i Kanada inför uppstarten av Toronoto linjen och uppmanade kanadensarna till en bojkott av SAS mer eller mindre
 
Last edited:
Toppen