SAS piloter i strejk?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Wyll, 2 April 2019.

1. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Har businessclass.se host tillräckligt med kapacitet för kvällen? Det är ju verkligen popcorn-tajm nu!

Har, likt många här, själv några marker på spelbordet. Oliiidligt spännande.

BeWe, Gus, Scanwing och 4 andra gillar detta.
  2. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som inte hade mandat att göra narr av arbetsgivaren tro? ;) Eller hade man inte räknat med sånt mothugg dom fick och insåg att det var dagisnivå? Jag blr riktigt förbannad på sånt här

Tomas E och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde vara uppenbart att det inte är personligt för mig till skillnad mot en hel del här. Jag gråter inte över att mitt skinande kort fått sämre villkor och jag gråter inte över att ett flygbolag håller på att strejka sönder sig(det finns som sagt fullt godtagbara alternativ).

Jag noterar ditt personangrepp men jag förstår ju att du är orolig för att behöva sitta på 26B framgent när framtidens flygbolag bara bryr sig om vad du betalat för den senaste biljetten.

4. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag minns fotbolls-EM i Paris, när hela "gula väggen" studsade upp och ned, sjungandes
    Den som inte hoppar är en SAS-PILOT!

Men allvarligt. Vi ska inte låta enskilda piloter klä skott för vad facket gör, det är viktigt.

5. ssh9721

ssh9721 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande, nån som trampat i klaveret?

Berglund och LPC123 gillar detta.
  6. Komiskt att det verkar vara lättare att övertyga Turkiet om NATO än att få några gamla SAS-piloter att inse att det inte är 1989 längre...

7. pinksson

pinksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahah jaaa säkert! Så sjukt märkligt ändå.. eller så har dom kommit fram till något som den som postade inte visste om och då var inte inlägget så lämpligt längre?

LPC123 gillar detta.
  8. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det eller så har det kommit en uppgörelse i elfte timmen. Vad är mest troligt?

Tobbe.O och intuition gillar detta.
  9. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen ett tidsinställt inlägg som de (SPF) av ett eller annat skäl fann anledning att radera manuellt. Tillbaka på ruta ett. Inte längre självklart att strejken är ett faktum när nu inlägget plötsligt togs bort.

pinksson och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är SPF vi har att göra med, vad tror du själv?

Sir Lemon, varva77 och pinksson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!