SAS piloter i strejk?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Wyll, 2 April 2019.

1. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppfattar jag det rätt att du helt utan kostnad kan boka om till datum som inte erbjuder awardplatser?

2. Minna

Minna Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Misstänkte nästan det... då måste ju allting verkligen klaffa eftersom det inte är en genomgående flight.

Om man ringer SAS dagarna innan och förklarar vårt upplägg, kan de inte connecta bokningarna på något sätt så att de fattar att bokningarna hör ihop? Jag blir ju hellre ombokad med exempelvis Lufthansa från Stockholm till Tokyo via X än att försöka lösa två separata bokningar samma dag.

3. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är absolut värt ett försök, men inte något att räkna med. Men bara att hålla tummarna!

Minna gillar detta.
  4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan boka om min resa med Sas plus (A) men då bokas det om till F.
    F är inte listad som något som ger poäng.
    Någon som har erfarenhet om biljetter bokade i F och att få poäng krediterat som vanligt?

5. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är bokad i business (D) EWR-CPH 26/4 men jag kan inte se något meddelande om eventuella störningar när jag loggar in.

6. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har rapporterats att du kan claima poäng enl originalbokning, men det är inget jag skulle räkna med.

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    F är väl interkontineltal plus som award?

8. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    upload_2019-4-20_21-5-29.png

I detta fall är det en resa i Europa

9. Gus

Gus Medlem

Jag trodde det men skulle givetvis löpt linan ut! Jag får tex upp tillgänglighet arn-ord den 23 april men när jag ska gå vidare med bokningen får jag upp detta felmeddelande. Sorry för oklarheten från min sida!

Screenshot_20190420-231248_Chrome.jpg

Hafermann gillar detta.
  10. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen fara alls. Ville bara få klarhet eftersom jag själv vid strejk behöver boka om en award.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!