SAS piloter i strejk?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Wyll, 2 April 2019.

1. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    A594EAB6-EC11-4202-8F53-BE43ABFB738F.jpeg

Tillägg är att det kostar att boka om för mig, således tyvärr inte aktuellt att betala för ombokning förebyggande.

Agö gillar detta.
  2. Tonton

Tonton Medlem

Detta är det härliga med BC. Proaktiv hjälp och råd innan det potentiella helvetet bryter ut.

Sedan ska vi tänka positivt och lära oss så mycket som möjligt av hur SAS hanterar detta. Redan nästa år är det dags igen. Då ska svenska kabinpersonalens avtal omförhandlas, och av vad jag har hört så jobbar svenska kabinföreningen (kommer ej i ihåg det formella namnet just nu...) ganska hårt på detta. Vid förra förhandlingen, då det också blev strejk, så fanns inte SAS Ireland. Det gör dom nu. Vi kan anta att detta det kommer att bli en hetlevrad förhandling med andra ord

Robert flysas, Johans00 och danielhog gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt. Men då är det väl vanliga regler eller?

Ricci gillar detta.
  4. Gus

Gus Medlem

Är det där på award eller betald biljett? Kostar det att boka om för dig? Det står ju att det ska vara gratis?

Såhär ser det ut för mig, samma meddelande som du fick. Jag har en awardresa.
    Screenshot_20190420-150016_Chrome.jpg

5. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanliga regler, förutom omboknignsavgift.
    Betald, så det är utan ombokningsavgift men fare difference.

Agö och Gus gillar detta.
  6. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På min resa den 2 maj står det inget så det är bara att hoppas att strejken är slut då.
    upload_2019-4-20_15-10-29.png

jumbooze och Gus gillar detta.
  7. Gus

Gus Medlem

Skönt detta i alla fall. Jag har ingen lust att stå i telefonkö samma morgon jag ska resa. Gör det hellre 2 dagar före avresa :).

Alf gillar detta.
  8. nih23

nih23 Medlem

Tråkigt att man inte blir lidande av strejken, borde valt en flygning som inte trafikeras av Cityjet.

danielhog, Tonton, Gus och 1 annan gillar detta.
  9. Minna

Minna Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev innan att jag har bokat en flight till Tokyo just 26 april för 4 pers. Använt två styck 2-4-1 vouchers för hela familjen.

Vi har egentligen tre bokningar med tre bokningsref. Bokningen är inte helt genomgående.

1) ARN - CPH för 4 pers - betald med kreditkort. Avgång 10:55 - 12:05
    2) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45
    3) CPH - NRT för 2 pers - bokad med voucher. Avgång 15:45

När jag loggar in på SAS så står det redan nu att sträckan CPH - Tokyo kan påverkas av en trafikstörning. Detta står inte att läsa om sträckan ARN - CPH. Jag har lagt in flygets uppgifter men det är en resebyråbokning. Kan det vara därför det inte står något om det?

Vet inte riktigt vad jag vill fråga er men blir detta ännu mer komplicerat tror ni? Dels att det inte är en helt genomgående bokning och att första sträckan är köpt online med Travelstart... Hur ska jag lösa detta?

10. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr är svaret ja. När det är bokat genom resebyrå så är det till dem du ska vända dig gällande den delsträckan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!