Senaste nytt

SAS på väg att öppna för online award ticket igen?

palmen

Moderator
Jag lånar tråden.... Som jag såg i den här går det alltså att boka Star Alliance!! Jag har legat lågt här på forumet eftersom jag helt trott att det inte varit möjligt. Min fråga till er är vilket verktyg ni använder idag för att söka awards med star alliance. Innan pandemin slog till använde jag en variation av SAS egna och United. Vad gäller nu för bästa resultat? Resan är planerad till Nya Zeeland i början på nästa år.

Jag har sett lite snack om AwardFares som jag testat men inte helt förstått än.
Air Canada är bäst nu för allt utom deras egnahem flighter, där får du använda United.

Inte för att vara pessimist, men inresa till NZ i början på nästa år kan bli svårt, långt ifrån säkert att de öppnar upp då. Skulle inte bli förvånad om de håller stängt första halvan av 2022. Personligen skulle jag inte boka något till den delen av världen innan jag vet att de kommer öppna.
 

LPC123

Medlem
Air Canada är bäst nu för allt utom deras egnahem flighter, där får du använda United.

Inte för att vara pessimist, men inresa till NZ i början på nästa år kan bli svårt, långt ifrån säkert att de öppnar upp då. Skulle inte bli förvånad om de håller stängt första halvan av 2022. Personligen skulle jag inte boka något till den delen av världen innan jag vet att de kommer öppna.
Pratade med min svägerska i helgen som bor på NZ och du har rätt @palmen vad som pratas om på NZ är att det kommer dröja innan gränsen öppnas helt. Man har sin bubbla med Australien och några Stillahavs öar nu men det ryktas om att dessa öar ska mista sina bubblor nu när dom upptäckt fall där. Hon tror inte att det går att resa in "normalt" förens tidigast till sommaren 2022 ev ännu senare
 

mha321

Medlem
Pratade med min svägerska i helgen som bor på NZ och du har rätt @palmen vad som pratas om på NZ är att det kommer dröja innan gränsen öppnas helt. Man har sin bubbla med Australien och några Stillahavs öar nu men det ryktas om att dessa öar ska mista sina bubblor nu när dom upptäckt fall där. Hon tror inte att det går att resa in "normalt" förens tidigast till sommaren 2022 ev ännu senare
Ett antal större events i form av konferenser och meetups på min lista har redan ställt in under Q1 2022 med hänvisning till detta också.

Personligen ser jag allt före 2022H2 som en överraskning. Visst kan man boka det innan men jag skulle ställa in mig på att man kommer behöva flytta det, och se det som en bonus om det funkar.
 
Toppen