Senaste nytt

SAS operated by flybe

JoelG

Medlem
Man får ha hörlurar på under start/landning med JetTime sedan någon gång i vintras, men de rekommenderar att du tar av dem vid säkerhetsgenomgången.
Mm det sistnämnda kan jag förstå och respekterar jag även om man hört det X antal gånger.

Bruk av hodetelefoner og annet elektronisk utstyr et regulert i selskapenes ulike OMer som er godkjent av de ulike landenes Luftfartstilsyn. Det er en byråkratisk prosess og endre dette og ikke gjort over natten. Så må det jo også være et ønske av den enkelte AOC holder og endre dette. Det er årsaken til at det er ulike prosedyrer rundt dette når man flyr med SAS, JetTime og FlyBe
Tror i detta fall att det är en flygbolagspolicy då man får ha elektronisk utrustning i flight mode men inte hörlurar på. SAS tog sitt beslut efter att EASA lättade på reglerna. Flygtorget Flygnyheter Notiser Inget mobilfrbud ombord p SAS

Men oavsett vilket så förespråkar jag en enhetlig behandling när man är i kontakt med ett bolag oavsett om SAS anlitar flygbolag med någon form av "bekvämlighetsflagg". För mig är det eller av, man ska veta vad man får hos ett bolag, det gäller service, regler etc :)
 

Habe

Medlem
Flög med dessa idag SDL-ARN, blev lite paff när en britt hälsade mig välkommen, och ännu paffare när man inte fick lyssna på musik första 10min och sista 10min. Planen var väl fräscha, men åker ju hellre 737-600..
 

011430121

Medlem
Flög med dessa idag SDL-ARN, blev lite paff när en britt hälsade mig välkommen, och ännu paffare när man inte fick lyssna på musik första 10min och sista 10min. Planen var väl fräscha, men åker ju hellre 737-600..
Jag trodde att dessa maskiner skulle bemannas av fd. Blue One personal.
 

Habe

Medlem
Vad är anledningen till dessa underleverantörer?

Flugit 15ggr fram och tillbaka AGH-SDL, har alltid varit SAS hela vägen. Men inte idag..
 
A

Aurora

Guest
Jag trodde att dessa maskiner skulle bemannas av fd. Blue One personal.

Noen fra tidligere Blue1 gikk over til cityjet, men ikke alle. Det har vært en åpen ansettelse og folk fra mange bolag har kommet inn, jeg vet om flyvertinner fra Ryanair som gladelig hoppet over til Cityjet helt spesifikt for å få fly for SAS.
 

mha321

Medlem
Vad är anledningen till dessa underleverantörer?

Flexiblare anställningsavtal i första hand. I andra hand att underleverantörer var för sig kan ha enhetsflotta av olika typ trots att sas håller sig själva till ett mindre antal flygtyper.
 

henke12

Medlem
Finns det inga ugnar på ATR eller är det kallt bröd som gäller till frukost?
Känns som frallorna är tillverkade för att de ska värmas upp. Kallt och torrt på senaste(och enda) ATR-frukosten

Sträcka ARN-OER
 
Toppen