Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Marcusen

Medlem
Ska man inte betala in alkoholskatt vid egenimport? (förlåt, jag har dålig koll)
Tittade på att beställa häromdagen men fastnade när jag inte hittade någon info om den "verkliga" kostnaden...
 

Christopher_

Ny medlem
Ska man inte betala in alkoholskatt vid egenimport? (förlåt, jag har dålig koll)
Tittade på att beställa häromdagen men fastnade när jag inte hittade någon info om den "verkliga" kostnaden...

Man bör väl göra detta i teorin, enligt tull- och skatteverket. Finns även i teorin risken att tullverket beslagtar leveransen och att du får betala alkoholskatt för att få ut dina grejer.

Med det sagt så har jag beställt från Mikkeller massvis med gånger utan några som helst problem.
Hemleverans med Postnord, ibland är det nästan för enkelt.
 

palmen

Moderator
Rabatterat men fortfarande svindyrt med den svaga Svenska kronan.... Men som den sucker man är så blev det ändå en beställning. Tack!
60 danska (ca 90 kronor) per sas flaska är ett riktigt bra pris för denna typ av öl. Ska du köpa liknande öl på bolaget så hamnar du lätt runt 100 kronor per flaska i liten storlek. Du kan ju jämföra detta med 3F Oude Gueuze som finns för typ 70 kronor, det är bara basölen utan att man lagt till frukt så priset för fruktvarianter hamnar oftast en bra bit över 100 kronor.
 
Toppen