Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Fra 1. April har man serveret Mikkeler på alle klasser. Det mener jeg også er nævnt her tidligere.

Ydermere skal der også komme endnu en variant.
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Som jag tolkar artikeln är det endast på långlinjerna. Har dock inte läst något "officiellt" kring detta och det vore kul om någon på forumet kan bekräfta att det verkligen är som beskrivs?
 

palmen

Moderator
Enligt Bonusfeber kommer Mikeller med ett nytt öl till sommaren och enligt samma källa är inte längre Mikkellers öl endast för affärsklassresenärer utan även för passagerare i Plus och Go. Är det någon som vet om SAS har kommit igång med detta på långlinjerna?

Jag flög med SAS i början på april och då serverades både wit och red ale från Mikkeller i alla klasser på CPH-SFO, den fanns dock inte att tillgå på shorthaul varken på utresan eller hemresan. Wit var helt ok även om det inte är någon superöl, red ale var dock ingen höjdare. Amerikanska bolag har ofta "craftbeer" ombord, kul att sas också erbjuder det och hoppas att det inte rä något tillfälligt bara. Med Virgin America så blev jag serverad Anchor Steam vilket var trevligt, tycker personligen den var bättre än båda mikkeller ölen.

Har hört om den Pale Ale som SAS ska få in nu till sommaren, får bli att testa den i juli för min del, har relativt höga förhoppningar i och med att det är en Pale Ale som brukar falla mig i smaken bättre än lager och wit, synd bara att de itne tog ut svängarna lite mer och körde en IPA istället :)
 
Toppen