Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

S

SkyPriority

Guest
Drack den här på vägen till New York, måste vara den sämsta/bästa öl jag någonsin testat i en konstig, befängd blandning som bara Mikkeller kan lyckas med. Jag tycker utbudet av dryck var riktigt bra ombord SAS BUSINESS, bra jobbat.
 

Attachments

  • IMG_2728.jpg
    IMG_2728.jpg
    93,5 KB · Visningar: 222

palmen

Moderator
Nu ska jag börja sätta arvtagaren till Clouden, önskemål? Shoot!!
Jag är väldigt inne på välhumlad öl men till sommaren kan det fungera med en lite lättare öl.
En IPL skulle nog fungera bra, är ju trots allt en lager så tror nog att många skulle våga testa den även om man inte är "öl-nörd".
Annars så funkar alltid Pale Ale, eller IPA. Man får kanske tänka på att få fram lite somriga toner i den, gärna citra humle som jag själv tycker passar bra under sommaren.

Jag tror inte man ska gå åt det extremare hållet med rököl eller desertöl och liknande. Det är en väldigt smal marknad som gillar sådan öl, antingen hatar man det eller älskar det. Risken är att allt för många inte skulle gilla det.
 
  • Gilla
Reactions: olo

palmen

Moderator
Helt klart är allt gällande alkohol är enklare i Danmark.
Hur många tror ni är intresserade?
Säger precis som @SFC vi är nog rätt många som skulle åka till Köpenhamn (eller annan stad i skandinavien) för att få vara med på en sådan ölprovning. Jag har även en hel del "öl-vänner" som inte är intresserade av flyg men tror att väldigt många av dom också skulle tycka att det skulle vara en kul grej.
Med de sagt så är jag gärna på en sådan ölprovning. :)
 

Agö

Medlem
Säger precis som @SFC vi är nog rätt många som skulle åka till Köpenhamn (eller annan stad i skandinavien) för att få vara med på en sådan ölprovning. Jag har även en hel del "öl-vänner" som inte är intresserade av flyg men tror att väldigt många av dom också skulle tycka att det skulle vara en kul grej.
Med de sagt så är jag gärna på en sådan ölprovning. :)
Välkommen!
 

gdaily

Medlem
Helt klart är allt gällande alkohol är enklare i Danmark.
Hur många tror ni är intresserade?
Jag (och kan garantera @rob74) är jätteintresserade.

Det här är ju en alldeles lysande forumresa som Martin tidigare arrangerade. Smäll upp en ölprovning, så kan jag garantera att vi kommer (vi är ju några galningar som åkte en dagstur till London bara för att dricka skumpa i Loungen exempelvis.
 

gdaily

Medlem
@PeteLaw jag vill verkligen att en ölprovning ska komma till stånd. Samtidigt förstår jag om du inte har tid att rådda med det organisatoriska... så jag tänkte sticka ut hakan och erbjuda en hjälpande hand. Om du kan fixa tidpunkt, lokal och givetvis ölen i Köpenhamn, så fixar jag med att anordna "surret" här på BC och ska personligen se till att minst 10-15 personer kommer med (eller hur många du anser krävas för att det ska vara mödan värt för dig). Lördagen den 20 februari?
 
Toppen