Berställningarna på smik/lukta gott inhandlas på ARN som visat sig ha generellt lägre priser på dessa varor.
jag använder mig av
Duty free hemsidan för att kolla upp priserna innan. Det är samma priser och utbud på GOT som gäller och ibland är Macy's och Bloomingdales billigare. Men förvånansvärt har Allum i Partille visat sig som bättre köpcentrum som kan slå duty-free priserna för det som jag behöver köpa i Sverige/Norden. Ecco butiken slår även Macy's i utbud och pris. Priserna på Lego på CPH är nästan samma som i USA och billigare än i Sverige faktiskt men vad gäller sprit och tobak så tycker jag inte att Kastrup slår t.ex. Schiphol.
På frågan om att flytta EWR från ARN till GOT är jag tveksam att det kommer fungera. Jag vill gärna se hur mycket short-haul rutter skapar en ny long-haul. Mer feedertrafik vore nog bättre, inte minst till LHR och CDG. Jag vill gärna behålla luften kring Landvetter renare och har inget emot om man bestämmer att öka tätheten av västgående long-haul från CPH och OSL. Östgående får de gärna lägga på ARN(finns det någon trafik därifrån förutom till BKK och HKT alls?).
Förresten, behöver man long-haul från ARN överhuvudtaget? Det blir ju renare luft utan