Senaste nytt

SAS och Kastrup

Jag skulle tro att över hälften av Sveriges befolkning har närmare till CPH än ARN, det spelar ju givetvis in.
Kan bara tala för egen del, har 35mil till CPH och 35mil till ARN, men det går ca 1h snabbare med tåg till CPH än ARN med X2000 utan byte.
Det här är bara så galet!

Sen argumenten om att CPH är lämplig som hub pga upptagningsområde faller när Berlin är operationell! Näe, flytta SAS trafiken ifrån CPH!

Argumenten om att det är så stressigt/ långt att gå på ARN, kan vara lika illa på CPH & med lite oflax landa längst ute på A & flyga ifrån D är samma avstånd som du kan ha på ARN. Så CPH är bara gammal hävd & vana. Skitflygplats med otrevlig personal enl mig!
 

Johannes

Medlem
Fattar inte detta, jag tycker den svenska sas personalen är klart sämst, den danska klart bäst, och att arlanda är en skitflygplats... Att man har så olika upplevelser. sedan är detta strejkande ett satans otyg, men det har jag aldrig råkat ut för... Sedan är shoppingen otroligt mycket bättre på cph,än T5, loungen bättre osv osv
 

Senator

Moderator
Jag tycker detta är ganska enkelt. Med tanke på hur illa SAS har haft det ekonomiskt och med det senaste stålbad från i höstas så borde flytt av long-haul till Arlanda ingått om det var det bästa för bolaget. Så något säger mig att det ligger till stor del medvetna finansiella/ekonomiska skäl bak detta, tillsammans med historiska samt några politiska skäl.
 

Bwan

Medlem
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror många som flyger från ARN tänker ungefär lika.

Dvs, flyga longhaul från CPH med SAS känns rätt meningslöst. Då dom faller på både pris och service, inte ens den lilla gnuttan lokal anknytning till kabinpersonalen som kan vara lite mysigt finns. Dom är ju från ett annat land, oftast. Inga livsviktiga punkter, men poängen är att om man inte flyger direkt så finns det bra mycket trevligare flygplatser och flygbolag att göra sin transfer med än SAS och CPH.
 
Jag tycker detta är ganska enkelt. Med tanke på hur illa SAS har haft det ekonomiskt och med det senaste stålbad från i höstas så borde flytt av long-haul till Arlanda ingått om det var det bästa för bolaget. Så något säger mig att det ligger till stor del medvetna finansiella/ekonomiska skäl bak detta, tillsammans med historiska samt några politiska skäl.

Glömmer du inte något som har stor betydelse? Tom större betydelse än ekonomi för SAS? Ja just det,politik....:-(
Så med den pressen SAS hade i Nov, så var det nog inte läge att ta den fighten också! Är helt övertygad om att CPH kommer att se en minskande mängd passagerare när/om Berlin öppnar!
 
Fattar inte detta, jag tycker den svenska sas personalen är klart sämst, den danska klart bäst, och att arlanda är en skitflygplats... Att man har så olika upplevelser. sedan är detta strejkande ett satans otyg, men det har jag aldrig råkat ut för... Sedan är shoppingen otroligt mycket bättre på cph,än T5, loungen bättre osv osv
Nja, håller som sagt inte med!
Apropå shopping, så är nog flygplats det sista stället jag skulle överväga shopping!
 

Kristofer

Medlem
Fattar inte detta, jag tycker den svenska sas personalen är klart sämst, den danska klart bäst, och att arlanda är en skitflygplats... Att man har så olika upplevelser. sedan är detta strejkande ett satans otyg, men det har jag aldrig råkat ut för... Sedan är shoppingen otroligt mycket bättre på cph,än T5, loungen bättre osv osv

Instämmer. CPH är en av de trevligaste flygplatserna i världen i min mening. När jag tänker efter är det nog bara SIN som jag gillar mer. Arlanda känns hopplöst efter, slitet, ologiskt och ineffektivt.
 

Najk

Medlem
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror många som flyger från ARN tänker ungefär lika.

Dvs, flyga longhaul från CPH med SAS känns rätt meningslöst. Då dom faller på både pris och service, inte ens den lilla gnuttan lokal anknytning till kabinpersonalen som kan vara lite mysigt finns. Dom är ju från ett annat land, oftast. Inga livsviktiga punkter, men poängen är att om man inte flyger direkt så finns det bra mycket trevligare flygplatser och flygbolag att göra sin transfer med än SAS och CPH.

det är ofta svensk (skånsk) personal från cph
 
Toppen