Senaste nytt

SAS och Kastrup

NotRyan

Medlem
Var det inte bara ARN-BKK. Påhänget till SIN skedde bara på CPH-flighten om jag inte missminner mig.


Själv är jag absolut inte förtjust i CPH och jag fullständigt avskyr rutten ARN-CPH-ARN med tanke på alla anslutningspassagerare, överfulla plan, stressad (dansk) personal som skall försöka få in 1000 handbaggage i proppfulla hatthyllor men logiskt sett ser jag inte att vare sig ARN eller OSL är något alternativ för SAS inom den närmsta framtiden.

Man trafikerade både BKK och PEK från ARN för att få ihop slingorna, ankommande maskin från Bangkok gick tillbaka till PEK och tvärtom.

Om jag inte missminner mig så bar sig BKK men inte PEK, och då man var tvungen att lägga ner PEK så åkte BKK-flighten också.

Du får väl välja en 4-siffrig 14xx - flight mellan ARN-CPH så slipper du danskarna i alla fall :)

Mvh
/NotRyan
 

agehall

Medlem
Eller varför inte sats mer på GOT, vi har en geografisk fördel framför ARN mot nordamerika, massa flyg mellan både ARN och CPH samt en riktigt fin utrikeshall :)

Därför att underlaget i GOT är för litet. Ingen annan än de som flyger ex-GOT skulle vilja göra transfer där... ;)

Jag undrar om vi kanske inte kommer att få se en viss förändring när nya Berlin öppnar. Då har vi ju tre hubbar i Tyskland som konkurerar med CPH och det skulle då inte vara helt ologiskt att flytta iaf lite av trafiken till ARN eller OSL.
 

Johannes

Medlem
Därför att underlaget i GOT är för litet. Ingen annan än de som flyger ex-GOT skulle vilja göra transfer där... ;)

Jag undrar om vi kanske inte kommer att få se en viss förändring när nya Berlin öppnar. Då har vi ju tre hubbar i Tyskland som konkurerar med CPH och det skulle då inte vara helt ologiskt att flytta iaf lite av trafiken till ARN eller OSL.

Varför skulle inte Stockholmare, vilja ha en smidigare transfer på GOT än CPH...
 

Johannes

Medlem
Underlaget finns inte i Stockholm, har vi inte kommit fram till det. Men flyger man 1h nästan åt rätt håll och lägger till vårt upptagningområde på en miljon pax kanske det blir underlag.
 

EBGGOT

Medlem
Åka via ARN eller CPH från GOT?! Är det ens en fråga? Vill man ligga med ens polares 95 åriga farmor eller en modell?!?
 

Dr. Miles

Expert
Om jag inte missminner mig så bar sig BKK men inte PEK, och då man var tvungen att lägga ner PEK så åkte BKK-flighten också.
Det fanns både Stockholm-Bangkok och Stockholm-Beijing under 2000 talet.
Innan dess fanns t o m Stockholm-Tokyo på vissa dagar i veckan (och andra dagar körde SAS Köpenhamn-Tokyo).

Jag önskar att SAS körde triangel flygning på så att vissa dagar kan man flyga direkt t ex från Stockholm.
 
Toppen