Senaste nytt

SAS och hybridkapital?

miramax

Medlem
Detta är knappast någon impulsiv panikåtgärd utan snarare en del av den plan man lagt fast. Vilket man också kan läsa sig till i Tommys inlägg.
 

Alx

Medlem
Ja det kanske inte är helt fel att pröva något "nytt" nu när de flesta andra metoder redan är uttömda.
 

Zwizz

Medlem
Är det någon med synpunkter om detta är en bra investering?Jag måste köpa aktier först för att komma ifråga på erbjudandet.Om jag förstår rätt .
 

Storsteffe

Medlem
Det är ju kniven på strupen som jag ser det, om man inte får igenom detta OCH aktieägarna dessutom är villiga lägga in mera pengar så blir det "lite" problem...
 

JonW

Medlem
Är det någon med synpunkter om detta är en bra investering?Jag måste köpa aktier först för att komma ifråga på erbjudandet.Om jag förstår rätt .
Man undviker i detta skede att ta ställning till om bef. aktieägare ska ha förtur.
Oavsett vilket det blir, så har ju redan iaf norska staten gjort klart att det inte blir en krona till, så aktier kommer det ju att finnas över.
Preferensaktier har en lite annorlunda ställning än stamaktier när det gäller utdelning, men med tanke på att detta torde vara en ickefråga för SAS även under överskådlig framtid känns det ju lite som strid om påvens skägg.

Konvertiblerna kommer nog bara att vara tillgängliga i för stora poster för privatsparare, och riskprofilen är ju fortsatt hög minst sagt...
 
Toppen