SAS och eller Star Alliance Lounge Chicago O’hare Terminal 5 - nyöppnade ?

Diskussion i 'Lounger' startad av Jens Olsson, 3 Januari 2022.

1. JKS

JKS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för uttömmande svar!
    Följdfråga, finns det access till fast track för
    1) EBG+SAS plus
    2) enbart SAS plus?

Sir Lemon gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Det finns ingen FastTrack till internationella terminalen. De gömmer på att bygga om och det är rejält med kaos, räkna med betydligt längre tid än tidigare.

Även på United terminalen saknades FastTrack när jag var där för ett par veckor sedan, men det var inte en kotte före i kön. Det kan vara så att den finns när det är mer folk - isåfall brukar det vara ebg som gäller, inte plus.

John Rosenbaum och JKS gillar detta.
  3. Sticktown

Sticktown Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger Köpenhamn - Minneapolis via Chicago t/r i början av Juni. SAS plus, men hoppas få igenom uppgradering till business. Om det lyckas verkar det enligt många vara lönt att satsa på United polaris loungen, men var är annars rimligt att spendera mina tre timmar på Chicago om jag inte får igenom uppgraderingen?

På Minneapolis verkar det bara finnas ett alternativ (United club), eller missar jag något? Har man tillgång till fast track på minneapolis?

EBG, och reser som sagt i SAS plus tills vidare

Sir Lemon gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer inte in i Polaris när du flyger inrikes och mig veterligen går den inte använda som arrival lounge.
    På hemresan ska du kunna nyttja loungen förutsatt att du fått igenom upgrade till Business. Uniteds vanliga lounger är inte mycket att hänga i julgranen.

Tomas E, Sir Lemon och Sticktown gillar detta.
  5. Anna Heijbel

Anna Heijbel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS loungen i ternminal 5 i Chicago är öppen (iallfall igår). Totalt fullsatt och ett flertal fick stå! Dåligt utbud och otrevlig personal.

AABack2ARN, infosky och Sir Lemon gillar detta.
  6. Sticktown

Sticktown Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Får hoppas på uppgraderingstur helt enkelt.

Tack! Där blev man ju sugen på lite avkoppling...

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!