Senaste nytt

SAS och American Express lanserar nytt kreditkortsprogram - med ny Elite-nivå för frekventa res...

Axelzon

Medlem
Pratade precis med en mycket trevlig kvinna på kundtjänst och berömde dem för att de verkligen lyssnat på sina kunder, vilket jag tycker dom gjort. Jag frågade om befintliga vouchers giltighetstid och fick följande svar: De vouchers som är utfärdade 2013 gäller 12 månader från utfärdandedaturm. Vouchers utfärdade 2014 gäller fram till december 2015, alltså ytterliggare en positiv nyhet. Man kommer kunna söka kortet på amex hemsida från 1 nov.
Richard, frågan kanske är du.. Men gäller de nya reglerna endast Premium och Elite from 1 nov i bruk av vouchers inom hela *A eller kan man använda en voucher utställd 2014/08 för bokning med *A, eller blir det endast SAS för de "gamla"?
 

Pushback

Medlem
OBS: något annorlunda regler än vad som beskrivits på BC samt i brevet som skickades ut, anges på AMEX websida under fotnoter och viktig information gäller för Elite kortet.
Elite har inte samma förmåner som Premium gällande; förlängd vouchertid, möjlighet till enkelresor och mixade klasser inom voucherförmånen.
Följande står: "Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass. Erbjudandet gäller ej för enkelresor."
Jacob - har du någon mer info eller missförstår jag detta?
 
Last edited:

dwin

Medlem
Vad innebär det när det står att 2-4-1 bara kan utnyttjas för resor klassade som "bästa pris"? Är det starkt begränsande i vilka resor man kan boka?

"...valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller StarAlliance för upp till två personer. "
 

NotRyan

Medlem
Vad innebär det när det står att 2-4-1 bara kan utnyttjas för resor klassade som "bästa pris"? Är det starkt begränsande i vilka resor man kan boka?

"...valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller StarAlliance för upp till två personer. "
Det betyder bara att du inte kan boka SAS speciella poängresor "poäng + pengar" alltså best availability...
 

sunkan

Medlem
OBS: något annorlunda regler än vad som beskrivits på BC samt i brevet som skickades ut, anges på AMEX websida under fotnoter och viktig information gäller för Elite kortet.
Elite har inte samma förmåner som Premium gällande; förlängd vouchertid, möjlighet till enkelresor och mixade klasser inom voucherförmånen.
Följande står: "Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass. Erbjudandet gäller ej för enkelresor."
Jacob - har du någon mer info eller missförstår jag detta?

Jag tycker det verkar som texten du hittat inte är uppdaterad med de nya villkoren för Elite-kortet.

/Christian
 

Juancarlos

Medlem
Har idag AMEX Elite sedan flera år tillbaka. Varje gång jag loggat in på mitt AMEX konto de senaste dagarna får jag erbjudande om att skaffa "Nya AMEX Elite" , det har förvisso ny design, men har de andra fördelar/nackdelar?
 

fcx

Medlem
Har idag AMEX Elite sedan flera år tillbaka. Varje gång jag loggat in på mitt AMEX konto de senaste dagarna får jag erbjudande om att skaffa "Nya AMEX Elite" , det har förvisso ny design, men har de andra fördelar/nackdelar?

"Nya" kortet är ett kreditkort, ditt befintliga kort är ett betalkort. Det är bara om du har behov att dela upp fakturan över flera månader som kreditkort kan vara av intresse.
 

Xilan

Medlem
"Nya" kortet är ett kreditkort, ditt befintliga kort är ett betalkort. Det är bara om du har behov att dela upp fakturan över flera månader som kreditkort kan vara av intresse.
Om du har behov av att dela upp fakturan och du tycker att 15,99% känns som en rimlig räntenivå, så kan det vara värt att titta på det nya kortet. Annars kan du sitta still i båten.
 
Toppen