SAS nya linjer 2018/19

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Nikje, 3 Oktober 2018.

1. Thornado

Thornado Medlem

Jag kom just hem från ett knappt dygn i Kiev i morse (tog vägen via Kiev på väg hem från Vilnius, inklusive ett stopp på ~23h). Faktiskt länge sen jag blivit så positivt överraskad av en stad. Förvisso hade jag inte jättehöga förväntningar och det fantastiska väder de hade igår bidrog säkert, men det kändes verkligen som en riktigt trevlig stad.

M.K och Mr Basic gillar detta.
  2. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Thornado Låter trevligt ja! Hotell eller restaurang rekommendation?

3. Olle K

Olle K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar också Kiev. Mycket att se. Det var dock länge sedan jag var där nu. Jag skrev till och med en Kiev guide för Aftonbladet 2005...Kanske läge för en poängbokning dit.

4. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med föregående talare, nu var jag där senast 2010, men det är verkligen lite av ett "hidden gem", passa även på en dagstur till Tjernobyl om ni är där några dagar, kusligt, häftigt och intressant allt på en gång.

LPC123 gillar detta.
  5. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kiev!

Synd bara att det skall till en linje som trafikeras tre dagar i veckan med byte i Oslo för att folk skall upptäcka denna pärla som det går att flyga tillnonstop från Arlanda två gånger om dagen de flesta dagar i veckan.....

chazzie, Fredrik Thurfjell och Johan Hbg gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

7. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS satsar ändå oväntat stort. Detta känns annars som en typisk nyetablering för en mindre maskin, CRJ eller liknande.. Tiderna passar också bra för anslutning från både CPH, ARN, BGO och SVG ( Stavanger), även om det inte är typiska weekend resedagar det flygs på.

8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det saknas inte konkurrens till Kiev, när WizzAir på allvar började sitt intåg i Ukraina svarade Ukraine International Airline med att börja erbjuda biljetter till LCC (Low Cost Carrier)-priser. Obskyra resmål i Ukraina prissänktes från 2500 SEK till 1000-1400 SEK t o r och till Kiev har jag sett biljetter från 650 SEK t o r (avreseort Köpenhamn i samtliga exempel).

9. Tonton

Tonton Medlem

Ukraine Airlines erbjuder T/R-biljetter från Arlanda för så lågt som 372 kr, med bra tillgång ska tilläggas.
    Låg kostnad. Köp biljetter låg kostnad - Ukraine International Airlines (UIA) (Sweden)

Budgetresenär och Kaik gillar detta.
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!