Senaste nytt

SAS nya linjer 2018/19

Nikje

Medlem
Jag är för dåligt insatt för att se hur "nya" linjerna verkligen är. Chambery känner jag t ex igen som säsongslinje även förra året. Miami på söndagar från 29/10 tror jag också är samma? Nya destinationer | SAS

ÅRET RUNT-LINJER
Stockholm–München: start 26/3, dagligen förutom fredag

Stockholm–Krakow: start 26/3, torsdag och söndag

Stockholm–Stuttgart: start 26/3, dagligen förutom lördag

Stockholm–Miami: start 29/10, söndag

Stockholm–Örnsköldsvik, start 8/4


SÄSONGSLINJER
Stockholm–Birmingham, 30/3, fredag och söndag

Stockholm–Lissabon, 25/3–11/8, onsdag, lördag och söndag

Stockholm–Alanya, 28/6–23/8, torsdag

Stockholm–Verona, 23/6–11/8, onsdag och lördag

Stockholm–Madeira, 28/10–28/4, måndag, lördag och söndag

Stockholm–Chambery: 3/2–7/4

Stockholm–Rhodos 23/6–4/8, onsdag och lördag

Malmö–Malaga, 31/3–27/10, tisdag, onsdag, och lördag

Skellefteå–Malaga, 16/6–27/10, tisdag och lördag
 

Nikje

Medlem
Var har du sett att det gäller 18/19? Jag ser bara nya linjer 2018 dvs sådana de redan kört.
Hahaha, förlåt, mitt fel! Klickade på länken och tänkte att det var publicerat och klart men vi får tydligen hålla oss till 9/10! 29/10 är inte ens en söndag i år...Pinsamt!:oops:

Tråden kan raderas eller möjligen vara kvar för spekulationer tills det är klart...
upload_2018-10-3_17-10-43.png
 

TasselT

Medlem
Saknar fortfarande fredagsflighten direkt UME-GOT. Endast söndagsflighten är kvar och som nästan alltid är fullbokad.
Tyckte SAS sa för ett år sedan att dom skulle satsa mer på denna sträcka - blev snarare tvärtom :(

/ TT
 

TasselT

Medlem
Fast med sämre intjäningen av poäng så bör du inte önska fler direktlinjer. UME-ARN-OSL-GOT är mer passande.
Får man handla taxfree i OSL då ? För övrigt borde man väl satsa på UME-ARN-HEL-CPH-OSL-GOT om man verkligen är ute efter poäng - fast den resan lär ju kosta en slant och frågan är väl om man ens hinner fram på fredag kväll ens ? Tror inte mina föräldrar i Göteborg skulle uppskatta det.

/ TT
 

AABack2ARN

Medlem
Flyger du UME-ARN-OSL-GOT skulle jag nog satsa på att handla i Stockholm. Arlanda är väl förvisso hutlöst dyrt i vissa fall men Oslo är väl ännu hutlöstare dyrt :( (Finns säkert vissa varor som är billigare i Oslo)

Dock kan det vara knepigt om du visar upp ett boardingkort där det står ARN-OSL-GOT (oavsett om du försöker dig på detta i Stockholm eller Oslo)
 

ekf

Medlem
Dock kan det vara knepigt om du visar upp ett boardingkort där det står ARN-OSL-GOT (oavsett om du försöker dig på detta i Stockholm eller Oslo)
Väl på OSL skulle man ju kunna gå till Service desk och be om ett nytt boardingkort, då står det bara OSL-GOT på det, så då borde det väl gå bra att handla?
Annars om man kör med mobilt boardingkort så får man upp dem en och en på skärmen, så såvida inte butiken har kontakt med något system ”bakom skynket” så ser de bara ARN-OSL resp OSL-GOT...
Men nu är vi väl lite väl OT kanske...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

STO-ARN

Medlem
Flyger du UME-ARN-OSL-GOT skulle jag nog satsa på att handla i Stockholm. Arlanda är väl förvisso hutlöst dyrt i vissa fall men Oslo är väl ännu hutlöstare dyrt :( (Finns säkert vissa varor som är billigare i Oslo)
Apropå Tax Free vs OSL, så är ju Gardermoen löjligt dyrt. Brukar vid dagsresa ARN-OSL-ARN handla på ARN, med "Igenklistrad plastpåse". På ARN finns ofta, tillfälligt rejält nedsatta spritsorter runt 120 SEK, medans det billigaste på OSL hamnar på 170 NKR.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen