Senaste nytt

SAS New Business Class - In pictures

Tack för snygga bilder Simon, nu blev man sugen på att testa! Du som har flugit mycket, vilka tycker du har bättre stolar i C än SAS?

Jag har bara flugit Turkish Airlines, Emirates, United och SAS (gamla och nu nya) i business. Dock har jag även prövat business sätena på Lufthansas (nya sätet), Thai A380 och ANA när jag flög First med dom passade jag på att gå back o testa. Lufthansas kändes minst privat då man uppenbarligen "tåflörtade" med sin stolsgranne med tanke på hur sätet ser ut. Dock mest bekvämast var ändå ANA business säte. Utan att lämna någon utanför så kommer du sova väl bra i dom flesta sätena förutom Emirates och SAS gamla då dessa inte är helt platta i business (Emirates A380 enda med helt 180 graders stolar i bolaget).
 

011430121

Medlem
Fick två förrätter utan problem. Drog i mig en laxtallrik till 2,5 timme efter middagen ute i galleyt så de finns mat. Dock var pasta valet till varmrätten slut när dom kom till min rad.
En SAS CC sa till mig att man lastar 4 pastarätter räknas som vegetarisk utöver de som har förhandsbeställ vegetarisk, jag brukar själv väja pasta både på SAS och BA, har haft turen att få dessa rätter om jag inte har fel så tar BA upp beställningarna enligt vilken status man har.
@simon_says91 trevligt skrivit och perfekta bilder, får vi en rapport om vad du fick för "information" av CC?
 

fcx

Medlem
Har mest flugit andra bolag efter Covid. När slutade SAS med ”madrass” i business?
Det var i vart fall kvar sist jag åkte i somras. Dock så har det aldrig varit en riktig madrass, utan snarare ett lakan. En recensent kallade det "fart protector" för några år sedan, och det är nog precis vad det är.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Trumis

Medlem
Har mest flugit andra bolag efter Covid. När slutade SAS med ”madrass” i busines
Pratade med en flygvärdinna som flyger långflygningar och man måste fråga efter den. De ska finnas på flygplanen men delas/läggs inte ut och förmodligen inte så det finns med för alla. Förmodligen p g a hålla ner kostnader.
 
Toppen