Senaste nytt

SAS mobile-app

Agö

Medlem
Jag fick ett brev från Amex igår där följande text finns att läsa:
SAS förbättrar sin app
Kring årsskiftet lanserar SAS en förbättrad app som kommer att innehålla ett digitalt EuroBonus-kort. Med appen blir det enklare att hålla ordning på EuroBonus-nummer, medlemsnivå och allt annat i ditt EuroBonus-medlemskap. Behöver du ett EuroBonus-medlemskort beställer du ett enkelt på sas.se/eurobonus.
Allt detta finns ju redan idag.
 

mha321

Medlem
På iOS finns inget stöd för NFC för annat än Apple Pay, det är säkert annorlunda på Android
Oh, d'uh. Jag skyller på stressen av att åka SL i snön. På något sätt förutsatte jag att funktionen fanns även på ios eftersom den funnits i SAS-appen såpass länge på Android, hade helt glömt bort att det faktiskt inte ens är SAS fel (för en gångs skull) :)
 
Hur är det med appen, ska inte den säga till när bording börjar m.m.?
Får ingen notis från den.
Sms från sas fick jag om vilken gate men ingen info från app i mobil eller smartwatch
 
  • Gilla
Reactions: RB7
Hur är det med appen, ska inte den säga till när bording börjar m.m.?
Får ingen notis från den.
Sms från sas fick jag om vilken gate men ingen info från app i mobil eller smartwatch

Jag brukar få notis om att checks in och ibland boarding. Lite hit and miss. Jag brukar också få info om gatechange och andra ändringar. Men just boarding är 50/50.

Kör iPhone med senaste uppdatering av sas app.
 

Berglund

Medlem
Jag har en resekompis och vi är vänner i SAS appen. När vi reser tillsammans, då får jag notis om att han är incheckad och att han har blivit delayed men ingen som avser mig själv. Känns som om appen fungerar lite sporadiskt i det avseendet och verkligen inte är något man ska förlita sig på som enda informationskälla.
 
Toppen