Senaste nytt

SAS MC banköverföringar till utlandet

Bebbsing

Ny medlem
Jag ska göra en större överföring på 100k+ och vill gärna använda mitt SAS MC alternativt Amex för att samla Eurobonus-poäng. Som jag förstått det räknas banköverföringar via t.ex. Transferwise som kontantuttag. Där hamnar gränserna på 10k per dag och 20k var fjärde dag.

Finns det något sätt att komma runt detta, eller är det en vanlig överföring via Transferwise som är den enda lösningen?
 

011430121

Medlem
Jag ska göra en större överföring på 100k+ och vill gärna använda mitt SAS MC alternativt Amex för att samla Eurobonus-poäng. Som jag förstått det räknas banköverföringar via t.ex. Transferwise som kontantuttag. Där hamnar gränserna på 10k per dag och 20k var fjärde dag.

Finns det något sätt att komma runt detta, eller är det en vanlig överföring via Transferwise som är den enda lösningen?
Jag skulle först kontakta Mastercard eller AMEX och berätta vad jag skall göra, risk finns att de stoppas på grund av misstanke om penigatvätt
 
Jag ska göra en större överföring på 100k+ och vill gärna använda mitt SAS MC alternativt Amex för att samla Eurobonus-poäng. Som jag förstått det räknas banköverföringar via t.ex. Transferwise som kontantuttag. Där hamnar gränserna på 10k per dag och 20k var fjärde dag.

Finns det något sätt att komma runt detta, eller är det en vanlig överföring via Transferwise som är den enda lösningen?
Om de räknas som kontatuttag, varför gör du de då via MC? Mig veterligen får man inte en enda poäng för kontatuttag. Detsamma bör gälla Amex.

@Tonton har du koll om de går att göra via Billhop eller Betalo?
 

Tonton

Medlem
Jag ska göra en större överföring på 100k+ och vill gärna använda mitt SAS MC alternativt Amex för att samla Eurobonus-poäng. Som jag förstått det räknas banköverföringar via t.ex. Transferwise som kontantuttag. Där hamnar gränserna på 10k per dag och 20k var fjärde dag.

Finns det något sätt att komma runt detta, eller är det en vanlig överföring via Transferwise som är den enda lösningen?

American Express tillåter inte överföringar via Bankkonton enligt deras T&C.

SEB Bank, som ger ut SAS MC, gillar inte banköverföringar, factoring, och liknande aktiviteter, och har därför limiterat detta, likt du själv nämner. Även om du gör överföringar om 20k var fjärde dag så riskerar du att SEB kort stänger ner dig. Det har hänt flertalet gånger för medlemmar här på BC som har försökt att leka "smarta".

Jag skulle helt enkelt bara bita i det sura äpplet och göra en helt vanlig banköverföring.

Som jag förstått det räknas banköverföringar via t.ex. Transferwise som kontantuttag
Felaktigt.
SEB kort räknar det inte som kontantuttag. Det har däremot samma gränser som kontantuttag, och deras systemlimitationer gör att man får en notifikation som är detsamma. Detta har besvarats många gånger i trådarna.

Hade det däremot räknats som kontantuttag, så har Simon helt rätt.
Om de räknas som kontatuttag, varför gör du de då via MC? Mig veterligen får man inte en enda poäng för kontatuttag.

@Tonton har du koll om de går att göra via Billhop eller Betalo?

Det fungerar, men är exakt samma limit som ovan nämnt.
 
Last edited:
Toppen