SAS Mastercard X 3 26-29 April

Diskussion i 'Kreditkort' startad av 090034208, 30 Mars 2012.

1. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Om man vill vara på säkra sidan så betala med kortet den 26, så borde de inte bli några problem. Har själv missat en gång när jag köpte 2businessclass biljetter till DXB, sent lördag kväll men det bokfördes först på måndag och där rök 3000 extra poäng

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Funderade lite på en sak på IKEA, man kan ju köpa presentkort där för valfri summa.
    Borde man inte då kunna köpa det med sitt MC ovan nämnda helg för att få lite extra EuroBonus även om man inte tänkt handla just då? Nu har jag i och för sig en del inköp som ska göras inom den närmsta tiden så jag behöver nog inte något presentkort. Kan kanske vara en tanke? Utgår ifrån att köp av presentkort räknas som ett köp och ger EuroBonus poäng.

3. Det går absolut att göra! Men invänta och se om Diners kommer med tex dubbla poäng, så får du isf 40 p /100kr. Ikea tar MC och Diners, dock inte Amex längre.

4. Jag har köpt både IKEA presentkort och Clas Ohlson presentkort när Diners hade kampanj förra gången.
    Det gick utmärkt.

5. Aha Clas Ohlson tar också Diners, bra att veta!

6. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Fick idag min MC räkning för mars månad. Intressant när jag tittar på den att det skiljer på dom flesta köp 3-4 dagar INNAN själva transaktionen har skett. Det här betyder ju att man skulle kunna använda kortet ganska flitigt nu 24-25 April och endå få 3 x extrapoäng om det bokförs först 26-29 april(alltså under kampanjen) eller tänker jag fel??

7. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, det kan ju gå. Du har dock lite dåligt med argument till deras kundtjänst om det inte skulle fungera...

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas det dyker upp ett erbjudande med Diners x3 också... Har lite möbler och annat som måste inhandlas.
    Annars får man väl köra MC-kortet då... Tänkte försöka undvika att få min Amex-voucher alltför tidigt på året, så det kan ju vara lämpligt att avlasta lite med ett av de andra korten.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle ju vara trevligt att använda Diners innan man säger upp det så jag hoppas också på DinersX3.

10. MartinH

MartinH Medlem

Jag tyckte du var smart där, avlasta AMEX en stund för att inte få vouchern för tidigt. "Så skall jag göra!" hann jag tänka innan den nya vouchern damp ner i brevlådan idag... :p

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!