Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

KConny

Medlem
Enligt kampanjen får man 75p per 100kr vid köp av flygbiljetter på SAS.se. Men jag fattar inte riktigt vad det är för biljetter man kan köpa på SAS.se. Jag menar, det är ju inte uteslutande de destinationer som SAS själva flyger till, utan även till t.ex. CUN där UA flyger. Är det detta som är Code Share?

Jag vill gärna boka något under denna kampanj. Men var kan man se alla ställen man kan flyga till med biljetter köpta på SAS.se?
 

Canadien

Medlem
Enligt kampanjen får man 75p per 100kr vid köp av flygbiljetter på SAS.se. Men jag fattar inte riktigt vad det är för biljetter man kan köpa på SAS.se. Jag menar, det är ju inte uteslutande de destinationer som SAS själva flyger till, utan även till t.ex. CUN där UA flyger. Är det detta som är Code Share?

Jag vill gärna boka något under denna kampanj. Men var kan man se alla ställen man kan flyga till med biljetter köpta på SAS.se?
Blir nog risk för dyra poäng om du ska handla codesharebiljetter på SAS.se. kolla upp vad motsvarande resa kostar på t ex United.com eller möjligen en onlineresebyrå (om du inte är avigt inställd till sådana) och se sedan om de x % dyrare priset på SAS.se motsvarar vad du är beredd att betala för poängen.

Vad jag vet finns ingen lista över samtliga SAS codeshares som är bokningsbara på SAS sida.
 

KConny

Medlem
Tack för svaret! Då är det som jag misstänkte. Precis som du säger visade mina få stickprov att de inte var värt det. Så i realiteten handlar det om trippla poäng på resor till SAS:s destinationer.
 

mha321

Medlem
Jag har alltid tolkat det som att det gäller alla typer av biljetter som betalas på SAS.se, precis som du skriver.
Och inte bara sas.se utan allt som är sas, alltså även telefon bokningen. Så har det åtminstone fungerat med amex poängen när man fick fler på sas.se med dem, skulle förvåna mig om det inte är samma med mc.
 

Flizzy

Medlem
Försöker betala räkningar på Billhop för att få mina trippla poäng. Försökte först med 60000kr, funkade inte. Slutade med att jag försökte med 16000kr, funkar fortfarande inte.

Får felmeddelande: ”Transaktionen misslyckades. Beloppet är större än det tillgängliga utrymmet på kortet”

Brukar normalt sett betala min Billhop-räkningar med AMEX utan problem. Är det såpass låg köpgräns på SAS Mastercard?

Disponibelt belopp på mitt kort är 95000kr står det när jag kollar kontot.

Någon som vet?
 
Försöker betala räkningar på Billhop för att få mina trippla poäng. Försökte först med 60000kr, funkade inte. Slutade med att jag försökte med 16000kr, funkar fortfarande inte.

Får felmeddelande: ”Transaktionen misslyckades. Beloppet är större än det tillgängliga utrymmet på kortet”

Brukar normalt sett betala min Billhop-räkningar med AMEX utan problem. Är det såpass låg köpgräns på SAS Mastercard?

Disponibelt belopp på mitt kort är 95000kr står det när jag kollar kontot.

Någon som vet?
Om du läser ca 10 inlägg ovan dig så står det klart och tydligt vad som gäller. ;)

Det är att det är en gräns på 10.000:- per dygn (och 20.000:- totalt under 96 timmar) till Billhop från SAS Mastercard.
 

Ricci

Medlem
Pratade med SAS Kundservice idag och fick det bekräftas att det för Travel Pass Punches även gäller 75poäng.:)
Men när det kommer från random SAS kundservice så måste det förstås dubbel kollas imorgon innan köp.:rolleyes:
 
Toppen