SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robert flysas, 22 Juli 2020.

  1. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl helt i sin ordning. Ju mer man faktiskt använder kortet, desto mindre incitament behöver man för att behålla det. Det är inte en "bonus" som SEB delar ut, utan ett redskap för att behålla kunder som annars skulle lämna.
     
    Sir Lemon, McFace, taxvalp och 1 annan gillar detta.
  2. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Så kan det förstås vara. Någon hade fått svar av SEB att omsättningen var en viktig faktor för dem när de väljer att försöka behålla sina kunder och det kan ju vara oss med låg omsättning som de vill kamma medhårs. De jobbar ju i så fall på helt annat sätt än exempelvis hotell och flygbolag.
     
  3. Karlssonskan

    Karlssonskan Medlem

    Ort:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte den teorin håller heller riktigt. Jag tillhör definitivt inte gruppen höginkomsttagare här inne och har väl använt mitt Amex mer till vardags och mc-kortet vid alla kampanjer. Jag fick erbjudande om 2500 poäng.(fick 5000 förra året) Frågade just vad kriterierna var för dom olika bedömningar.

    Hej!

    När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat. Vi kan därför inte kommentera vad andra kunder har blivit kompenserade med. Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet. Det finns självklart andra faktorer som också spelar roll men dessa är de som väger störst i vår bedömning. Det vägs också in om man blivit komnpenserad tidigare eller inte. Utifrån vår bedömning kan vi inte ge dig fler poäng.

    Godkänner du kompensationen på 2500 poäng?

    Trevlig dag.
     
  4. Intressant.
    Några fler datapunkter. Haft kortet sedan start. Är Diamond.
    Förra året fick jag kompensation med 10000p. I år endast med 5000p. Spend på kortet har minskat till en fjärdedel under pandemin.
     
  5. Gus

    Gus Medlem

    Fick 2500 poäng. Har nog ganska låg spend men tycker ändå det var lite snålt. EBG.
     
  6. igelkotten

    igelkotten Medlem

    Ort:
    London
    Det känns spontant, både i år och förra året, att ju snabbare man är på bollen desto större chans att kamma hem de större summorna. Nu är väl kundtjänst vana vid dessa meddelanden, de har säkert haft flera möten om de, och de vet redan med sig att de lyckats behålla en stor andel av de som skrev in till dem redan. Av dessa skäl, anses du nog vara mindre värd en större poängsumma, oavsett att du är EBG eller har hög omsättning. Tror även att statusnivå hos SAS spelar mindre roll för SEB; omsättning torde vara viktigare för de. En EBB som omsätter 2 miljoner är en bättre kund ur deras perspektiv än en EBG som omsätter bara 300k.
     
    Gus gillar detta.
  7. A87

    A87 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tror att hög omsättning är det viktigaste. SEB bryr sig inte ett dugg om status.
     
    011430121 och igelkotten gillar detta.
  8. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick hem kortet med den nya designen igår.
    Hur kan man från SAS sida låta bankskrället styra utseende helt och hållet. Ett kort tänkt till ett flygbolags frekventa kunder som vare sig visar status eller ens medlemsnummer?? Rätt ofta utomlands fungerar inte det digitala medlemskortet i SAS-appen, vid exempelvis lounge access, blir med andra ord behov av att beställa ett EuroBonus-kort från SAS utan betalfunktionen.
    Om det åtminstone hade gått att koppla till ApplePay så hade jag sluppit visa upp kortet.
    Trist historia. Jag kommer ta synpunkten vidare till både SAS och banken, hoppas fler gör det.
     
    stopover, Jönsson, Johans00 och 5 andra gillar detta.
  9. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @pswe Jag håller fullständigt med Dig. Det finns inte att lämna fram denna katastrof till kort vid betalning.

    Enligt kundtjänst hos SEB är det dock SAS beslut detta!
     
    Johans00 gillar detta.
  10. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med!

    Kan rekommendera Curve för att slippa se det fysiska kortet! (Och dessutom Apple Pay) :)
     
    bayindirb gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×