SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robert flysas, 22 Juli 2020.

  1. Johans00

    Johans00 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Betalade årsavgiften på förra fakturan :rolleyes:
     
    Kris och Canadien gillar detta.
  2. FredrikSAS

    FredrikSAS Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilken mailadress skickar man till?
     
  3. aruba1

    aruba1 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du går in i appen och under fliken Contact mailar där.
     
    FredrikSAS och Berglund gillar detta.
  4. mischadee

    mischadee Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Bara så att jag förstått det rätt. Man får alltså dessa 10 000 mot att man behåller kortet mot den högre avgiften? Då antar jag att man inte kan göra detta innan man betalat den högre avgiften eftersom de då inte har någon garanti att man faktiskt behåller kortet? Eller kan man vara så sniken att man får poängen och sedan ändå säger upp kortet (och får tillbaka avgiften)? Jag kommer inte göra det men är det tekniskt möjligt?
     
  5. Rudolf

    Rudolf Ny medlem

    Ort:
    Näset
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, ny högre avgift from 15 augusti 2020 för Diamond 1495kr, så vid förnyelse i oktober gäller det att kontakta kundservice...
     
  6. Johans00

    Johans00 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan säkert ta poängen och sedan säga upp kortet. Jag skrev ett meddelande där jag frågade om de hade några planer på att erbjuda någon form av kompensation eller sänka kraven på Fly Premium då de ska höja årsavgiften för diamantkunder, att Fly Premium i princip är obrukbart för tillfället samt att det är mycket svårare att bibehålla nivån då det inte går att flyga på samma sätt som förut. Fick då svaret -

    ''Vi är ledsna över rådande situation och är medvetna om att den senaste tiden med Covid 19 har lett till att reseaktiviteten och
    konsumtionen är lägre än normalt och möjligheten att tjäna poäng därför har varit begränsad.

    Vi vill därför erbjuda dig 10 000 poäng om du vill fortsätta att använda ditt kort när samhället nu sakta går mot en normal vardag igen.
    Årsavgiften går inte att ändra.

    Återkom och meddela oss om du accepterar erbjudandet eller om du vill avsluta ditt kort.''


    Så SEB räknar nog med lite goodwill och att man behåller kortet ett tag om man väljer att acceptera poängen.
     
    Robert flysas, samet, pqvst och 3 andra gillar detta.
  7. Thornado

    Thornado Medlem

    Nu har jag också fått svar i appen, och precis som andra fick jag ett erbjudande om 10000 poäng.
    Det verkar ju (som väntat) vara ett standardsvar som de klistrar in. De beklagade att jag funderade på att säga upp kortet och sen var det precis samma svar som @Johans00 fick.

    I mitt meddelande till dem så sa jag aldrig något om att säga upp kortet, utan var snarare ganska tydligt med att jag tyckte att det var ett bra kort, men att jag tyckte att det var lite tråkigt att rabatten på årsavgiften för EBD försvann, framförallt nu i covid-tider, och sa att en vän hade fått en poängsumma för att göra denna övergång till högre årsavgift mindre smärtsam och hoppades att jag skulle kunna få samma.

    (min årsavgift betalades på fakturan i juni, så jag får nästan ett helt år till innan jag drabbas av den höjda avgiften)
     
    Robert flysas, aruba1, Jane Insane och 1 annan gillar detta.
  8. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    När skickade du ditt meddelande? Jag skickade ett den 30:e juli, men inte fått någon återkoppling. Står ju att handläggningstiderna är längre men aldrig tidigare behövt vänta mer max 48h tidigare (även under Corona i april).
     
  9. Thornado

    Thornado Medlem

    29 juli, så du borde få svar snart.
     
    Canadien och Doctor-X gillar detta.
  10. Once56

    Once56 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du menar alltså att du bad om kompensation för något som inte effektueras för dig förrän om ett år?!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×