SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robert flysas, 22 Juli 2020.

1. Sir Karlsson

Sir Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min historik
    Jag blev först nekad, potesterade och fick lite ersättning.
    Lite roligt när man har så mycket information om andra kunder och deras ersättningar.
    Slutkämmen från deras sida är blir att återkomma om ett år för mer ersättning :)
    _____
    MC
    Årsavgiften ska vara samma för alla medlemmar, och i ditt fall innebär det tyvärr en höjning.

Önskar dig en fin dag!
    _____
    JAG
    Varför särbehandlas jag, många kortinnehavare har fått kompensation i SASpoäng ?
    _____
    MC
    När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat. Vi kan därför inte kommentera vad andra kunder har blivit kompenserade med.

Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet. Det finns självklart andra faktorer som också spelar roll men dessa är de som väger störst i vår bedömning.

Vi kan erbjuda dig 5 000 EuroBonus poäng i kompensation för att du inte kan nyttja det som du har tänkt.
    Vänligen återkom om du vill motta dessa eurobonuspoäng.
    ______
    JAG
    Hej, jag accepterar erbjudandet det var en principsak att "klaga". Förstår dock inte resonemanget då jag har haft kortet sedan dag 1 efter lanseringen och med en spend som överträffar de som fått 10000 SAS poäng.
    _______
    MC
    Du har redan betalt den lägre avgiften och den gäller fram tiil juni 2021 egentligen är det då du ska återkomma för att diskutera några erbjudande/kompensation. Men nu har vi lagt 5000 extra poäng på ditt kort. Den synas på ditt Eurobonus-konto senast den 10: e nästa månad.

P-L gillar detta.
  2. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer, skickade via appen. En sak som kanske påverkar är vilken kreditgräns man har. Jag har höjt till 200k då jag köpte en inte alltför dyr bil på kortet för ett drygt år sedan.

3. Non-stop

Non-stop Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev erbjuden 2500 poäng när jag frågade om reducerad årsavgift då fly premium inte går att utnyttja som tänkt. Är EBG.

4. Worldtraveller

Worldtraveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    5000. Är EBS... Verkligen godtycklig kompensation

5. sbbn017

sbbn017 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    2500poäng, EBG, Spend mellan 50-100k/år. Haft kortet i 3-4år om jag minns rätt.

Sa att jag gärna ville ha 5000 poäng istället men fick nej på det.

6. Ultra Magnus

Ultra Magnus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBB
    10000 poäng
    Spend runt 150k/år

Kaik gillar detta.
  7. Köpte plusbiljetter igår för att trilla över gränsen. Det var lätt frustrerande att stå på 198000 poäng. :)

Gus, Veratio, aruba1 och 3 andra gillar detta.
  8. A87

A87 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar du några resor då? Väldigt snålt med businessresor för fly premium. Finns i närtid, men vem vill flyga till USA nu liksom? Jag har också högsta nivån men inte nyttjat den ännu.

9. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver ju inte vara i närtid för att man ska känna att Fly Premium är värt. Finns ju väldigt många lediga platser till New York och Chicago nästa sommar. Bokade själv ORD-CPH-GDN i C till svärmor med avgång i juni nästa år för 36.000p + 181kr.

Mikael Stillman och Tonton gillar detta.
  10. Tonton

Tonton Medlem

Det exemplet är exakt varför jag älskar FlyPremium!

Mikael Stillman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!