Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Jag har i en dryg veckas tid nu haft en mailkonversation med SEB om FlyPremium. Jag var tydlig från mail 1 att jag inte var ute efter några eurobonus poäng, utan enbart hur vi tillsammans kan lösa det faktum att jag från toppen - snart når botten. Dom har inte kunnat ge mig ngt som helst bra svar på detta, men erbjöd mig som EBG 2500 poäng.
Nu drar vi detta ett varv till. Jag är inte intresserad utav några poäng - hur svårt kan det vara att begripa det?
Svara detta till dom och frågar då om det verkligen är dom kan hitta en lösning på detta eller ska jag lägga min energi på SAS kundtjänst? (Gud bevare mig:confused:)

Jag får svar och jag ger upp... Ibland blir det goddag yxskaft. Ehh jo jag kan faktiskt utnyttja mitt FlyPremium ett par månader till.
(Denna mail växling hade aldrig hänt om det inte vore för att jag fortf har semester och detta är bara den korta versionen. ;)

” Hej!
Jag förstår att det är frustrerande att inte kunna utnyttja FlyPremium.
Vi har valt att göra en ny bedömning och ge dig 5,000 EB-poäng.”
 

robertkniv

Medlem
Jag har i en dryg veckas tid nu haft en mailkonversation med SEB om FlyPremium. Jag var tydlig från mail 1 att jag inte var ute efter några eurobonus poäng, utan enbart hur vi tillsammans kan lösa det faktum att jag från toppen - snart når botten. Dom har inte kunnat ge mig ngt som helst bra svar på detta, men erbjöd mig som EBG 2500 poäng.
Nu drar vi detta ett varv till. Jag är inte intresserad utav några poäng - hur svårt kan det vara att begripa det?
Svara detta till dom och frågar då om det verkligen är dom kan hitta en lösning på detta eller ska jag lägga min energi på SAS kundtjänst? (Gud bevare mig:confused:)

Jag får svar och jag ger upp... Ibland blir det goddag yxskaft. Ehh jo jag kan faktiskt utnyttja mitt FlyPremium ett par månader till.
(Denna mail växling hade aldrig hänt om det inte vore för att jag fortf har semester och detta är bara den korta versionen. ;)

” Hej!
Jag förstår att det är frustrerande att inte kunna utnyttja FlyPremium.
Vi har valt att göra en ny bedömning och ge dig 5,000 EB-poäng.”

Dom har inget bra svar, och vill inte lägga resurser på en sådan lösning. Deras lösning på ”problemet” är att kompensera med godtyckligt antal poäng, en summa som verkar dras ner på ju fler som erfterfrågar.

Jag själv skrev även det att jag hellre sett en förlängning än kompensation, ändå svarade de tillbaka en andra gång med att jag skulle få 5000 poäng.
 
Dom har inget bra svar, och vill inte lägga resurser på en sådan lösning. Deras lösning på ”problemet” är att kompensera med godtyckligt antal poäng, en summa som verkar dras ner på ju fler som erfterfrågar.

Jag själv skrev även det att jag hellre sett en förlängning än kompensation, ändå svarade de tillbaka en andra gång med att jag skulle få 5000 poäng.
Det är så frustrerande när dom bestämmer sig för att inte vilja förstå/hitta en bra lösning på ”problemet”. Helt ärligt så ger dom 5000 p inte mig så mycket. Men visst en enkel till Göteborg då kanske innan jag når botten. ;) ( har noll koll på vad inrikes kostar)
 
Det är så frustrerande när dom bestämmer sig för att inte vilja förstå/hitta en bra lösning på ”problemet”. Helt ärligt så ger dom 5000 p inte mig så mycket. Men visst en enkel till Göteborg då kanske innan jag når botten. ;) ( har noll koll på vad inrikes kostar)
Håller med, jag frågade om att kunna få min FlyPremium pausad, dvs att covid-månaderna skulle exkluderas från lott löpande 12 månader. Men det gick inte (såklart) och istället delade dom ut 10,000p.
 

MTheC

Medlem
Jag måste säga att det är lite förvirrande att kommunicera med SEBs kundtjänst. Jag fick som första svar detta:
SEB1.JPG


Jag accepterade det och fick då följande till svar:

seb2.JPG


Det var ju förvirrande på 2 sätt, det ena att poängen halverades och det andra att jag inte är kund i Norge utan i Sverige. Svarade och påtalade att jag accepterat 10 000 poäng.

seb3.JPG


Hoppas nu att det kommer bli så, kan nu se 5 000 poäng på kontot så får se om de överför 10 000 till och tar bort de 5 000 första eller hur de gör.

Känns som de underskattat hur många som skulle begära kompensation och att de nu har ett antal olika standardsvar de klipper och klistrar från.
 

mha321

Medlem
Även jag fick 5k som diamond. Men har inte haft speciellt hög spend på kortet särskilt inte sedan pandemin drog igång (blir ju mer på nätet då, och där är det fler som tar Amex..). Och inte blev "snittet senaste tre månader" eller så bättre av att curve pajjade sin 90 dagars go-back-in-time för kampanjdatumen. Och det skulle inte förvåna mig ett dugg om de tittar på just saker som senaste 3 eller 6 månadernas spend när de räknar. Det gjorde också att Revolut-påfyllning stod för en klar majoritet av spenden under den perioden, vilket väl inte heller ser perfekt ut när de gör en avvägan. (Det är såklart rena spekulationer båda två, men det låter inte orimligt)

Även jag fick svar med referens till sas.no-konto/site, så det är nog något mall-svar.
 
Jag måste säga att det är lite förvirrande att kommunicera med SEBs kundtjänst. Jag fick som första svar detta:
Visa bifogad bild 112513

Jag accepterade det och fick då följande till svar:

Visa bifogad bild 112514

Det var ju förvirrande på 2 sätt, det ena att poängen halverades och det andra att jag inte är kund i Norge utan i Sverige. Svarade och påtalade att jag accepterat 10 000 poäng.

Visa bifogad bild 112515

Hoppas nu att det kommer bli så, kan nu se 5 000 poäng på kontot så får se om de överför 10 000 till och tar bort de 5 000 första eller hur de gör.

Känns som de underskattat hur många som skulle begära kompensation och att de nu har ett antal olika standardsvar de klipper och klistrar från.
Du kan se hur många poäng du kommer få under Eurobonus i SAS MC-appen :)
 
Toppen