SAS Mastercard - Inte längre poängintjäning vid överföringar mellan privatpersoner från 2022-06-15

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Big Birger, 9 Mars 2022.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Roade mig med att granska februari-fakturan, och längst ned stod det nu:

"Från och med den 15 juni 2022 kommer du inte längre att tjäna SAS EuroBonus Extrapoäng vid överföringar mellan privatpersoner. Se villkor för SAS EuroBonuspoäng på SAS EuroBonus Mastercard, kreditkort med EuroBonus-poäng".

Vad är det för överföringar mellan privatpersoner som de menar? Känns som att jag har missat något. Blir inte klokare av att läsa villkoren heller.

Tonton gillar detta.
  2. Jens Nilsson

Jens Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan vara insättning på en privatpersons bankkonto. Tror det har gått göra hos Betalo via Mastercard.

011430121 och Big Birger gillar detta.
  3. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bumpar av intresse. Nån som vet mer? Sist jag testade faktura med Betalo gick det iaf inte att få poäng, men säkerligen finns det nån här som har koll på överföring till privatperson.

4. Tonton

Tonton Medlem

Rent spontant så känns det som något vi bör/kommer lista ut med tiden, snarare än att ringa kundtjänst och fråga.

Ingen peek mot de som har kommenterat tidigare, utan mer en generell uppmaning till läsare :)

jerixon, fcx, Taggen och 3 andra gillar detta.
  5. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg i annan grupp att detta var någon swishlösning i Danmark mellan privatpersoner som nu inte kommer ge poäng. Det har antagligen gått att köra med svenska kort är min gissning.

Big Birger gillar detta.
  6. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Blev nyfiken och provade att lägga till mitt svenska EuroBonus MC i danska mobile pay (jfr swish). Funkade inte. Kan ju vara något annat fel förvisso. Annars är det ju ett sätt att skyffla runt kontanter om man är sugen på det.

7. pedantic

pedantic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara för överföring till personliga konton hos/via t ex Wise? Såg i en annan tråd att det tidigare gav EuroBonus-poäng.

Pappainthesky gillar detta.
  8. Tonton

Tonton Medlem

Noterar att överföringar till Revolit i juni inte gett några poäng. Inte heller innan 15 juni.

Fidde, hco, jerixon och 1 annan gillar detta.
  9. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för Nordic Choice Mastercard ser jag.

Kul så länge det varade!

10. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Attans!

Någon som har datapunkt om det ges poäng vid betalningar av räkningar via Billhop/Betalo fortfarande?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!