Senaste nytt

SAS Mastercard Flypremium - Reducerat intjäningskrav

MrRob

Medlem
Hade varit trevligt med en polarrulle och en Mikkeler kanske för oss som håller på saldotraditionerna. :rolleyes:

Visa bifogad bild 118216

Ja, verkligen :p

Screenshot_20210505-114307_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg
 

Davvelavve

Medlem
Man får 15000 extrapoäng om man skaffar kortet innan 12 maj. Kom på mail oklart om det gäller alla. 3 köp för att få poängen.
 

Doctor-X

Medlem
Värt att nämna är också att från och med 1 mars 2022 så går Fly Premium gränserna tillbaka till ordinarie nivåer, så är man nära 100 000p nu så kan det kanske vara värt lite extra spend den helgen för att nå högsta nivån av Fly Premium , den är sen giltig i 12 månader (så länge du inte säger upp kortet)
Nivåer mars

Varit väldigt trevligt med sänkta krav, men känns inte alls som resandet återgått till det normala. Tycker nog man kunde bjussat på sänkta krav resten av 2022.
 

Tomas E

Medlem
Varit väldigt trevligt med sänkta krav, men känns inte alls som resandet återgått till det normala. Tycker nog man kunde bjussat på sänkta krav resten av 2022.
Jag håller med om att återställda krav redan i mars 2022 i princip förutsätter att intjäningsmöjligheten april 2021-mars 2022 varit som vanligt. OK, för många av oss kommer en stor del av EB-poängflödet från kort snarare än resor, så en halvering av kraven var klart generöst. Men de kunde ju t.ex. ha sänkt kraven med 25% resten av 2022?

Det här var också lite otydligt uttryckt i mailet jag fick idag, tycker jag:
Intjäningskravet för Fly Premium har varit 50% lägre än normalt det senaste året. Kampanjen gäller till den 1/3 2022. Men även efter detta datum kan du glädja dig åt den lägre nivån. I SAS Mastercard-appen kan du enkelt se din nuvarande Fly Premium-nivå och hur länge den gäller.
Vad de menar är väl att den intjänade nivån gäller 12 månader framåt, även om man inte längre kommer upp till intjäningskravet under de kommande 11 månaderna. I så fall föredrar jag att glädja mig åt den högre nivån jag kvalificerat för, tack vare det lägre intjäningskravet. :D
 
Toppen