SAS Mastercard, dubbla poäng 13-15 december 2019

Diskussion i 'Kreditkort' startad av hallgren, 27 November 2019.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minst 13,33 öre i kostnad per extra poäng på vardagar från 16/12, lite mindre på helg, detta jämfört med direktväxling genom Curve/Revolut.

Jag ser det som en bra period att faktiskt få rejäl vanlig spend på mitt MC till en snittkostnad liknande den från billhop genom Elite för extrapoängen. SEK är dessutom i en svag uppåttrend nu vilket även det är en fördel då MC köpen tar några dagar.

Inte fel heller att fylla på saldot med EuroBonus poäng. Nackdelen är att SEB fortsatt saknar Applepay som jag verkligen uppskattar på t ex barer och poolområden.

@Tolle Du räknar helt riktigt. ;)

Last edited: 27 November 2019
    Tolle gillar detta.
  2. JochenS

JochenS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur räknar ni? Totalt 30p från 16/12 får jag till 0.067kr/p med 2% påslag, jmf ett kort utan valutapåslag.

3. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får 15p med MC Premium om du använder Curve eller revolut. Skillnaden är 15 poäng.

JochenS gillar detta.
  4. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @JochenS Du kan inte räkna så. 2kr/100sek genererar 15p extra jämfört med att betala i SEK.

2/15:13,33öre för de extra poäng du får jämfört med att t ex betala hotellet direkt i SEK vid bokning eller använda någon växlingstjänst.

Berglund och JochenS gillar detta.
  5. JochenS

JochenS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah. Just det.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men det är bara 50% extra 16/12-16/1 alltså 7.5p extra, eller missar jag något? Så 7.5p för 2kr = 26.66 öre per poäng, alltså bättre att köpa dem direkt från SAS för 20 öre styck.

7. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Canadien 50% extra från normala 20p ger 30p jämfört med 15p för SEK köp. Enkelt avrundat 15p extra för 2kr per 100sek i spend.

Canadien, KennethL och molntankar gillar detta.
  8. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Vill inte vara tråkig men vore det inte bättre att ta curvediskussioner och revolutdiskussioner i respektive trådar, även om det för tillfället berör MC-kampanjen?

Mikael Stillman, adhoc76 och Tonton gillar detta.
  9. molntankar

molntankar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blir lite nyfiken på hur många som matchar in ett köp av flygresa på sas.se vid en sån här kampanj. Jag gjorde själv det en gång, köpte en resa under poängkampanj som kostade drygt 10 000 SEK, vilket alltså blev 5000+ extrapoäng för köpet :)

(Sen gav själva resan ganska bra med baspoäng också, +25% guld, vilket gjorde att det totalt sett kändes riktigt bra ur ett rent poängperspektiv.)

10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Jomenvisst, ett klockrent use case att utnyttja. Bara att boka upp det som bokas skall.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!