Senaste nytt

SAS loungen på Arlanda

Roger J

Medlem
Tror SAS ser CPH-loungen som en långflygningslounge och ARN-loungen som kortflygnings. Knäppt i alla fall att ARN är så risig i jämförelse. De har inte ens duschar.
Jag tycker det skulle vara grymt om de öppnade en liten lounge i F-piren.
Och så saknar man Champagne. Verkligen.
 

Appfly

Medlem
Jag spenderar väldigt lite i ARN loungen då jag alltid försöker minimera min pre-flight tid, särskilt på morgonen. Jag uppskattar verkligen tillgången till lounge, och använder den så ofta jag kan vid transfer och förseningar. Men jag måste säga att SAS skandinaviska lounger ligger långt efter ANZ lounger i AKL som jag tycker är det bästa jag provat inom *A. CPH är bättre än ARN men ändå inte så fantastisk när det gäller mat.

I ANZ lounge hade de full frukost med bl.a. Fil, frukt, flingor, müsli, scrambled eggs, pannkakor, varma scones, sylt och grädde samt barista som gjorde ens "flat white" Hästlängder före Skandinavien.
 

Jacob

Medlem
+1

CPH Scandinavian Lounge ligger ljusår framför ARN. Konstigt att det kan vara så stor skillnad.
Jag var mycket imponerad när jag passerade loungen i Köpenhamn senast och såg att de hade kycklingspett i buffen. Riktigt gott!
De hade också någon typ av kött.

Allt smakade väldigt bra! Ljusår före loungen på Arlanda!

IMG_2953.jpg
 

MarcusC

Medlem
ARN loungen , i synnerhet då Scandinavian loungen känns för liten, samt lite trist matutbud. Uppskattar den (tillsammans med övriga lounger) ändå som de bättre i Europa generellt. Visst dryck & mat och utrymme varierar. Men gratis trådlöst internet och även tillgång till fasta datorer är värdefullt. Jämför ex vis Lufthansa, förvisso bättre mat & dryck. Men LHs internet är bara så löjligt dyrt gentemot lojala premium pax,...

Ett önskemål ang ARN loungen skulla vara att öppna upp den med större fönster etc mot airside och gärna en uppfräschning av möbler etc, det känns aningen slitet.

Om jag skulle ranka SAS lounger (top 5)
CPH Scandinavian- 1
LHR
OSL Scandinavian
ARN Scandinavian
GOT - 5
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jag var mycket imponerad när jag passerade loungen i Köpenhamn senast och såg att de hade kycklingspett i buffen. Riktigt gott!
De hade också någon typ av kött.

Allt smakade väldigt bra! Ljusår före loungen på Arlanda!

Visa bifogad bild 518
Jag fick faktiskt kycklingspett i Arlanda-loungen för ett par månader sedan! Eller minns jag fel nu? Det var i alla fall något med kyckling, någon annan som minns?
 

Jacob

Medlem
Jag fick faktiskt kycklingspett i Arlanda-loungen för ett par månader sedan! Eller minns jag fel nu? Det var i alla fall något med kyckling, någon annan som minns?
Dom har haft kycklingbitar några gånger faktiskt, helt OK. Men kycklingspett kan jag inte påminna mig att jag sett...
 

Lifestyle

Medlem
Loungen är en bra start på resan. Tidningar/magazin & internet är bra. Gott dricke och nåt at äta hör till. Alla forum jag läser hyller alkohol i olika former i loungen. Det tycker jag inte om. Större utbud av vegetariska rätter/ sallad är bra att flyga på. LHR är bäst.
 

Gnopps

Medlem
Kan låta konstigt men alkoholen är viktig för mig; antingen en öl efter arbetsdagen eller em drink för att fira semesterstarten.
 
Toppen