Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,
hälsningar från ARN SAS Business Lounge. Scandinavian Lounge var stängt. Snart dags igen ARN-HEL flyg och favorit seat 1F i Blue1 Avro.

Skönt sommar till alla!
 
Närmare 5 timmars loungehäng denna tisdag morgon för en dygnstur ner till Milano för att säkra Senator-kortet. På torsdag har jag åter ett antal timmar på Arlanda då resmålet är Verona/Valpolicella via Paris. Synd att man då får hålla till godo med Menzies-loungen eftersom frukosten i Business Lounge var riktigt bra idag: ägg, skinka, ost, paprika, gurka, fyra sorters bröd och croissanter. :)

Lite nesligt dock att Scandinavian Lounge är stängd under sommaren eftersom jag för en gångs skull inte har en hyrbil som står och väntar på mig på destinationen, och det vanligtvis är bättre utbud med drycker där jämfört med SAS Business Lounge. :(
 

Jacob

Medlem
Lite nesligt dock att Scandinavian Lounge är stängd under sommaren eftersom jag för en gångs skull inte har en hyrbil som står och väntar på mig på destinationen, och det vanligtvis är bättre utbud med drycker där jämfört med SAS Business Lounge. :(
Vad jag minns från tidigare år brukar de flytta över både vinerna och spriten till business loungen när de stänger Scandinavian loungen. Så du kan nog få något förfriskande innan avgång... ;)
 
Vad jag minns från tidigare år brukar de flytta över både vinerna och spriten till business loungen när de stänger Scandinavian loungen. Så du kan nog få något förfriskande innan avgång... ;)

Ah, kanske måste ge mig till tåls till kl 11 för att spriten ska dyka upp bara!

Edit: Jajamensan - jag och mr Tanqueray kan bekräfta spritbrickans vara i Businessloungen denna tisdagförmiddag! ;)
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Närmare 5 timmars loungehäng denna tisdag morgon för en dygnstur ner till Milano för att säkra Senator-kortet. På torsdag har jag åter ett antal timmar på Arlanda då resmålet är Verona/Valpolicella via Paris. Synd att man då får hålla till godo med Menzies-loungen eftersom frukosten i Business Lounge var riktigt bra idag: ägg, skinka, ost, paprika, gurka, fyra sorters bröd och croissanter. :)

Lite nesligt dock att Scandinavian Lounge är stängd under sommaren eftersom jag för en gångs skull inte har en hyrbil som står och väntar på mig på destinationen, och det vanligtvis är bättre utbud med drycker där jämfört med SAS Business Lounge. :(
Hur mycket folk är det? Märks semestertiden av?
 
Hur mycket folk är det? Märks semestertiden av?

Det var en del gäster inför Continental och SAS USA-avgångar på morgonen, men semestertiderna märks definitivt av. Shorts/slips-förhållandet visar stark övervikt för det första och det ljuva tassandet från barnfötter är påtagligt (är m.a.o. väldigt glad över Spotify i mobilen och mina Bose QuietComfort lurar idag!). :)
 

MarcusC

Medlem
Hälsningar från SAS Loungen på Landvetter, semesterstilla så här på eftermiddagen. 5-6 personer, för kvällens LH Flighter, skall själv via MUC till MXP. Loungen på Landvetter är oftast bättre på sommaren i min mening, med rose och ibland bubbel från flaska( Idag endast rose dock!) Lite körsbär och jordgubbar som tillägg till den vanliga frukten, och helt ok utbud av kallskuret och ostar.
 

Gnopps

Medlem
Hälsningar från SAS Loungen på Landvetter, semesterstilla så här på eftermiddagen. 5-6 personer, för kvällens LH Flighter, skall själv via MUC till MXP. Loungen på Landvetter är oftast bättre på sommaren i min mening, med rose och ibland bubbel från flaska( Idag endast rose dock!) Lite körsbär och jordgubbar som tillägg till den vanliga frukten, och helt ok utbud av kallskuret och ostar.
Inte som loungen i Helsingfors då som tar bort allt ätbart under sommaren eftersom de inte tycker det behövs då. Kul med färsk frukt i loungen!
 

Axelzon

Medlem
Måste säga att SK styrt upp Business loungens utbud av frukost nu under sommarn när Scandinavian är stängd. Passerade imorse påväg till BRU. Mycket bra, allt som vanligtvis finns "där uppe" är under semester-stängningen flyttad ner till Business loungen.

Tack SK
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen