Senaste nytt

SAS lite klåfingriga

Siljevm

Medlem
Vafalls! Vad har jag nu missat?! Har SAS börjat ta betalt för tilltugg i Plus på long haul? Kan någon vara så snäll och förklara att jag bara har missuppfattat @ulagun

Japp. Du kan få fri dryck, inklusiv alkohol, men ej chokolad...eller chips. Så för de över 12 år, men under 18/20år - dålig affär att flyga plus. ;) Betalar so, vuxen, men får ej servering som vuxen. Kanske de inte vill ha barn i plus som äter upp godiset??? Men vuxna som super är ok!
 

Holloman

Medlem
Jag tycker förändringen med fri dryck i GO för Diamant är jättebra, men som vanligt har de problemmed internkommunikationen. Oftast har det fungerat bra, men vid två tillfällen när jag beställt dricka och snacks har de tagit betalt för drickan också trots att de fått mitt Diners med Diamantstatus på. Jag orkar inte protestera för 20 kronor, vilket kanske är typiskt svenskt, men likväl är det irriterande när de har en förmån, men inte klarar av att implementera den fullt ut. Lite grann som frågan är ett glas vatten gratis i Go eller ej och de patetiska försöken till prioritetsbordning.
 

JWD

Medlem
Japp. Du kan få fri dryck, inklusiv alkohol, men ej chokolad...eller chips. Så för de över 12 år, men under 18/20år - dålig affär att flyga plus. ;) Betalar so, vuxen, men får ej servering som vuxen. Kanske de inte vill ha barn i plus som äter upp godiset??? Men vuxna som super är ok!

Men hur har SAS tänkt här? Jag hade utan minsta fundering accepterat detta i Go men i Plus som är dubbelt så dyrt? Då är det som du skriver en dålig investering att flyga i Plus till USA/Asien nu då. Det är ju rent utsagt skrattretande och samtidigt tragiskt.. :mad: Men samma trams har väl inte införts på Europaflygningarna ännu va? Jag har inte rest med SAS sen i februari så jag har dålig koll på det hela.
 
Toppen